ضرورت توجه ویژه به ورزش در مساجد/فعالیت 30 باشگاه ورزشی در مساجد استان قم
ضرورت توجه ويژه به ورزش در مساجد/فعاليت 30 باشگاه ورزشي در مساجد استان قم
مدیرکل ورزش و جوانان استان قم؛

ضرورت توجه ویژه به ورزش در مساجد/فعالیت 30 باشگاه ورزشی در مساجد استان قم

مدير کل ورزش و جوانان استان قم با بيان اينکه ما در مقوله فرهنگ نياز داريم مساجد به امر ورزش نيز توجه ويژه داشته باشند، اعلام کرد: در حال حاضر قريب به 30 باشگاه ورزشي در مساجد استان قم فعال هستند.
شناسه خبر : 41713 تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۵:۳۴

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) از استان قم: حجت الاسلام والمسلمين «محمدرضا حیدری» مدیر ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد قم با حضور در اداره کل ورزش و جوانان این استان، با «ابراهیم سانی خان» مديرکل این اداره ديدار و گفتگو کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمين حیدری در این دیدار ضمن تبریک فرا رسیدن هفته تربیت بدنی و ورزش اعلام کرد: جوانان و نوجوانان بسیار زیادی در کانون های مساجد فعال هستند که علاوه بر تربیت و تذهیب به امورات ورزشی نیز علاقه مند هستند.

 

مدیر ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان قم با اشاره ضرورت اهمیت به امر ورزش در کنار تهذیب در بیانات مقام معظم رهبری مدظله العالی، افزود: چنانچه امکانات ادارات، به ویژه در عرصه ورزش و جوانان در امر ورزش به کانون های فرهنگی هنری مساجد اختصاص یابد، بازدهی کار بهتر خواهد بود.

وی افزود: در زمینه همکاری در خصوص ورزش های همگانی و همچنین در بحث تربیت مدرس جهت فرهنگ سازی ازدواج آسان برای جوانان با آن اداره اعلام آمادگی می کنیم.

سانی خان نیز در این دیدار ضمن اشاره به ظرفیت عظیم کانون های فرهنگی هنری مساجد، گفت: گاهی با یک هزینه ناچیز می توان 200 نوجوان و جوان را در یک مسجد به صورت منظم به ورزشی مثل کشتی جذب کرد که ممکن از در یک باشگاه این اتفاق با سختی انجام شود.

مدیر کل ورزش و جوانان استان قم با بیان اینکه ما در مقوله فرهنگ نیاز داریم مساجد به امر ورزش نیز توجه ویژه داشته باشند، اعلام کرد: در حال حاضر قریب به 30 باشگاه ورزشی در مساجد استان قم فعال هستند.

وی افزود: ما آمادگی داریم با همکاری کانون های فرهنگی هنری مساجد این باشگاه ها را حرفه ای کنیم تا تبدیل به الگو برای سایر مساجد باشند.