مرکز رشد واحدهای فن‌آور مسجد راه‌اندازی شود / راه‌اندازی یک مجموعه دانش بنیان در حوزه مسجد بسیار کارآمد است
مرکز رشد واحدهاي فن‌آور مسجد راه‌اندازي شود / راه‌اندازي يک مجموعه دانش بنيان در حوزه مسجد بسيار کارآمد است
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم:

مرکز رشد واحدهای فن‌آور مسجد راه‌اندازی شود / راه‌اندازی یک مجموعه دانش بنیان در حوزه مسجد بسیار کارآمد است

ملايي گفت: راه اندازي يک مجموعه دانش‌بنيان در حوزه مسجد بسيار کارآمد خواهد بود و نخبگان مي‌توانند در اين مرکز ايده‌هاي خود را در حوزه مسجد ارائه دهند.
شناسه خبر : 41812 تاریخ انتشار : ۷ آبان ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۱:۳۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) از استان قم: «مصطفی ملایی» رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم در دیدار حجت الاسلام و المسلمین «محمدرضا حیدری» مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم که امروز 7 آبان در محل این ستاد برگزار شد، ضمن آرزوی توفیق برای حجت الاسلام و المسلمین حیدری به عنوان مدیر جدید، گفت: تحول قطعا مثبت است و برای ادامه فعالیت ها یک انرژی مثبتی را ایجاد می کند. منشا تحول ارتباط است و ارتباط بین مجموعه ها باید تقویت شود.

 

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: خداوند ظرفیت های خوبی را در اختیار ما و شما قرار داده است و با هم افزایی نهاد ها و دستگاه ها می توان از آن در جهت ارتقای جایگاه مسجد بهره برد. در این راستا ارتباط جهت رسیدن به یک درک و فهم مشترک از موضوعات بسیار موثر است.

 

وی در ادامه افزود: در شهر قم برخلاف بسیاری دیگر از شهر ها با تعدد اقوام و فرهنگ ها مواجه هستیم که این کار را بسیار دشوار می کند و نیازمند دقت بیشتر در برنامه ریزی است.

 

ملایی در ادامه راهکار هایی را به منظور رشد مساجد و کانون ها ارائه نمود و افزود: تاسیس مجموعه دانش بنیان با عنوان مرکز رشد واحدهای فن آور در حوزه مسجد با ارتباط با پارک علم و فن آوری، در دستور کار قرار گیرد.

 

وی با بیان اینکه پیشنهاد می شود مرکز رشد واحدهای فن آور مسجد راه اندازی شود، افزود: راه اندازی یک مجموعه دانش بنیان در حوزه مسجد بسیار کارآمد می باشد و نخبگان می توانند در این مرکز ایده های خود را در حوزه مسجد ارائه دهند.

 

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم افزود: در فعالیت های فرهنگی در حوزه مسجد استاندارها تعریف و شاخص ها مشخص شود تا بتوانیم شبکه ایجاد کرده و در برنامه ها حامی، هادی و بانی داشته باشیم.

 

ملایی ادامه داد: از عوامل تاثیرگذار در گسترش فعالیت های فرهنگی برگزاری برنامه های تجلیل، تکریم و تشویق است و به بهانه های مختلف این برنامه ها برگزار شود.

 

وی با بیان اینکه  در سال های قبل دوره های آموزشی خوب و موثری برای مدیران کانون ها برگزار شده است، افزود: لازم است نظام فکری را متحول کرد و اندیشه ها را دگرگون ساخت لذا ضروری است در بحث توانمندسازی آموزش های لازم انجام شود.