بهره‌مندی از ظرفیت حضور موثر در مساجد با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی
بهره‌مندي از ظرفيت حضور موثر در مساجد با هدف کاهش آسيب‌هاي اجتماعي
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان قم در دیدار با رئیس دفتر ویژه رییس قوه قضائیه تاکید کرد؛

بهره‌مندی از ظرفیت حضور موثر در مساجد با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی

حجت الاسلام والمسلمين حيدري با اشاره به ظرفيت‌هاي گسترده کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد در زمينه مقابله با آسيب‌هاي اجتماعي، گفت: با محور مساجد مي توان برنامه‌هاي مشترکي را با همکاري دادگستري استان قم به مرحله اجرا رساند.
شناسه خبر : 42146 تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۲:۳۱

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) از استان قم: حجت الاسلام والمسلمین «مجید یزدی» رییس دفتر ویژه رییس قوه قضائیه و معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قم با حضور در ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد قم با حجت الاسلام والمسلمين «محمدرضا حیدری» مدیر این ستاد ديدار و گفتگو کردند.

 

حجت الاسلام والمسلمین  یزدی در این دیدار با بیان اینکه مسئولیت ها امانت هایی است که به دست ما سپرده می شود، گفت: مدیریت جز زحمت و مسئولیت و امانت روی دوش انسان چیزی نیست اما ابزاری  برای خدمت به این نظامی که با خون 225 هزار شهید به دست ما رسیده است.

 

رییس دفتر ویژه رییس قوه قضائیه افزود: خدمت کردن به نظام و مردم و قدم برداشتن در در جهت اعتلای فرهنگ دینی مردم یکی از مهمترین توفیق هایی است که خدا به کسی می دهد.

 

وی با اشاره به روایت «أفضل الأعمال أحمزها» افزود: کارهای سخت روی دوش انسان های مقاوم گذاشته می شود.؛ اگر خدا بار بزرگی را روی دوش کسی می گذارد لیاقت و توانمندی او را در آن فرد دیده که شما را انتخاب کرده و مسئولیت را روی دوش شما گذاشته است.ان شالله که از عهده این مسئولیت سربلند بیرون بیایید.

 

حجت الاسلام والمسلمین  یزدی با بیان اینکه چشم شهدا به عملکرد ما است، گفت: ما نسبت به خون تک تک 256 هزار شهید باید پاسخگو باشیم و باید به نحوی عمل کنیم که در مقابل امام زمان و شهدا سربلند باشیم. این امر مگر با تلاش مستمر و شبانه روزی میسر نمی شود. مدیر واقعی در شب برنامه ریزی می کند و در روز اقدام و سرکشی و تلاش مستمر دارد.

 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قم با تاکید بر اینکه لازم است کارها قیام به فعل باشند نه فعل و خالصانه باشد، گفت: کار کردن در قم سخت است. زیرا توقع از ما بسیار زیاد است و باید کار را به شکل کامل و بی نقص ارائه دهیم.

 

حجت الاسلام والمسلمين حیدری نیز در این دیدار گزارشی از برنامه ها و فعالیت های در دست اقدام ستاد و ظرفیت های کانون های مساجد ارائه نمود و گفت: در دوره جدید بنا داریم در ستاد کانون های مساجد محوریت فعالیت ها را آموزش، تسهیل گری و توانمندسازی قرار دهیم.

 

وی با اشاره به ظرفیت های بالای کانون های فرهنگی هنری مساجد در زمینه مقابله با آسیب های اجتماعی، گفت: در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی با محوریت مساجد می توان برنامه های مشترکی را با دادگستری استان برگزار کرد.