همگرایی و هم‌افزایی را مورد توجه قرار دهیم/حضرت زهرا (س) و زینب کبری (س) نماد جهاد تبیین هستند
همگرايي و هم‌افزايي را مورد توجه قرار دهيم/حضرت زهرا (س) و زينب کبري (س) نماد جهاد تبيين هستند
معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛

همگرایی و هم‌افزایی را مورد توجه قرار دهیم/حضرت زهرا (س) و زینب کبری (س) نماد جهاد تبیین هستند

احمدوند با بيان اينکه تفرق در اوضاع فرهنگي امروز بيشترين آسيب و ضربه را مي‌زند، گفت: جهاد تبيين، همگرايي و هم افزايي بايد مورد توجه جدي باشد؛ حضرت زهرا (س) و زينب کبري (س) الگو و نماد جهاد تبيين هستند.
شناسه خبر : 42322 تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۴:۲۹

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) استان قم، «یاسر احمدوند»، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز (جمعه، 27 آبان) در اولین دوره آموزشی توانمند سازی مدیریت راهبردی که ویژه مدیران مؤسسات فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم در تالار فرهنگ و هنر برگزار شد، با اشاره به لزوم جریان سازی فرهنگی در کشور، عنوان کرد: حضرت زینب (س) در حقیقت فرمانده جهاد تبیین است و اگر بخواهیم شخصیتی را به عنوان نماد جهاد تبیین معرفی کنیم، قطعا آن شخصیت حضرت زینب کبری (س) است.

 

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به لزوم جهاد تبیین در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی، تصریح کرد: ویژگی جهاد تبیین در وجود حضرت زهرا (س) نیز بارز و متبلور است و شاید این روزها که به نام زن شاهد اتفاقاتی ناگوار هستیم، باید به حضرت زهرا (س) و حضرت زینب (س) توسل کرد و مدد جست.

 

احمدوند خاطرنشان کرد: وجود مبارک حضرت معصومه (س) در این شهر موجد و موجب چنین برکتی است و معارف اسلامی از این شهر به سراسر جهان صادر می‌شود.

 

وی در ادامه گفت: در پیامی که مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) برای تسلیت شهدای حادثه شاهچراغ صادر کردند؛ عبارتی داشتند مبنی بر اینکه «همه باید ید واحده باشیم»؛ تفرق در اوضاع فرهنگی امروز بیشترین آسیب و ضربه را می‌زند و در شرایط امروز، همگرایی و هم افزایی باید مورد توجه جدی باشد و این دوره‌ها از این نظر مورد توجه هستند.

 

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: دستگاه‌های فرهنگی قطعا کوتاهی‌هایی داشتند و دارند، اما امروز ما باید درکنار هم باشیم و به پشتوانه انقلاب اسلامی این مسیر پیش رو را طی کنیم.

 

احمدوند یادآور شد: امکانات وزارت فرهنگ و ارشاد که در اختیار شما قرار دارد قطعا کافی نیست و گاهی نظام اداری نیز پاسخگو نیست و فقط حمایت‌گر، تسهیل گر و پشتیبان در عرصه‌های فرهنگی است و تلاش دولت این است که تا حد امکان، مشکلات را رفع کند.

 

وی با اشاره به لزوم تشکیل هیئت علمی و اجرایی در برنامه‌ریزی‌های فرهنگی، اظهار امیدواری کرد به زودی شاهد فعالیت‌های فرهنگی اثرگذارتری در جامعه باشیم.