نقش کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در تعریف مبانی دینی و آموزش‌های انقلابی بی نظیر است
نقش کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد در تعريف مباني ديني و آموزش‌هاي انقلابي بي نظير است
معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد:

نقش کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در تعریف مبانی دینی و آموزش‌های انقلابی بی نظیر است

احمدوند گفت: کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد در بيان هنرمندانه و استفاده از روش‌هاي فرهنگي براي تعريف مباني ديني و آموزش‌هاي انقلابي بي نظير بوده است.
شناسه خبر : 42357 تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۴:۰۹

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) از استان قم: یاسر احمدوند در حاشیه اولین دوره آموزشی توانمندسازی مدیریت راهبردی که ویژه مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم و مؤسسات فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرگزاری شبستان در استان قم، گفت: مساجد، کانون محوری فعالیت‌های فرهنگی در کشور محسوب می‌شوند و همه بخش‌های فرهنگی مکمل فعالیت‌های مساجد هستند.

 

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در بیان هنرمندانه و استفاده از روش‌های فرهنگی برای تعریف مبانی دینی و آموزش‌های انقلابی بی نظیر بوده است.

 

احمدوند تصریح کرد: بدون شک، جریان فرهنگی انقلاب اسلامی از مسجد برخاسته است و هنرمندان و اصحاب فرهنگ پس از پیروزی انقلاب با الهام از فعالیت‌های فرهنگی در مساجد توانستند آثار ارزشمندی خلق کنند.

 

وی یادآور شد: اختلالی که در ارتباطات فرهنگی و انتقال پیام‌های فرهنگی از نسل اول و دوم انقلاب به نسل‌های بعدی در برخی زمینه‌ها وجود دارد، ناشی از عدم حمایت‌ها و پشتیبانی لازم از فعالیت‌های فرهنگی هنری در مساجد نشات گرفته است.

 

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد باید در عملکرد، ساختار، زبان و بیان برای ارتباط با مخاطب، بازنگری داشته باشند، همچنین دستگاه های فرهنگی توجه بیشتری برای حمایت و پشتیبانی از طرح ها و برنامه ها داشته باشند.

 

احمدوند با اشاره به اهمیت دوره های آموزشی، برنامه های فرهنگی متعدد و وجود کتابخانه ها در کانون های مساجد، تصریح کرد: با ظهور پدیده‌های نو و فناوری‌های نوین، نقش محوری مساجد همچنان بی نظیر و بی بدیل است.

 

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: بخشی از کارکرد مسجد مربوط به نقش امام مسجد است، بخش دیگر مربوط به هیئت امنا، نمازگزاران، پایگاه ها و کانون های فعال در مسجد و غیره است و وظایف هر فردی در مسجد باید در جایگاه اصلی خود تعریف شود.

 

احمدوند یادآور شد: وزارت ارشاد نقش حمایتی و پشتیبانی دارد و تا حد توان امکانات خود را در اختیار کانون های فرهنگی هنری قرار می دهد.