اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای و ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان قم تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند
اداره کل آموزش فني و حرفه‌اي و ستاد هماهنگي کانون‌هاي مساجد استان قم تفاهم‌نامه همکاري امضا کردند
در راستای گسترش فرهنگ کارآفرینی و توسعه کمی و کیفی مهارت آموزی؛

اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای و ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان قم تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

در راستاي گسترش فرهنگ کارآفريني و توسعه کمي و کيفي مهارت آموزي و آموزش هاي فني وحرفه اي، تفاهم نامه همکاري بين اداره کل آموزش فني و حرفه اي استان و ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد قم به امضا رسيد.
شناسه خبر : 43358 تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۹:۰۹

حجت الاسلام و المسلمین «محمدرضا حیدری» در گفت و گو با ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان قم با اشاره به امضای تفاهم‌نامه همکاری بین اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان قم  و ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی  هنری مساجد این استان بیان کرد: این تفاهم نامه در راستای گسترش فرهنگ کارآفرینی و توسعه کمی و کیفی مهارت آموزی و آموزش های فنی وحرفه ای، به امضا رسید.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم ادامه داد: نیاز سنجی، برنامه ریزی و اجرای دوره های آموزشی مهارتی و استفاده از ظرفیت ها و توانمندی های آموزشی طرفین و توسعه کمی و کیفی آموزش های مهارتی موضوع این تفاهم نامه است.

 

وی به تعهدات مشترک این تفاهم نامه اشاره کرد و افزود: برنامه ریزی مناسب جهت اجرایی نمودن مفاد تفاهم نامه و نظارت و ارزیابی میزان پیشرفت و رفع موانع اجرای تفاهم نامه از تعهدات مشترک این تفاهم نامه محسوب می شود.

 

حجت الاسلام و المسلمین حیدری با اشاره به اعطای مجوز آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای به کانون های فرهنگی و هنری دارای شرایط وصلاحیت با معرفی ستاد استان توسط اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان قم، گفت: برگزاری دوره های آموزشی مهارت فنی و روشهای نوین تدریس برای نفرات واجد شرایط معرفی شده از سوی ستاد، تامین فضا و تجهیزات آموزشی برای دوره هایی که امکان برگزاری آن در کارگاه های آموزشی مراکز تابعه باشد، همکاری در اجرای دوره های آموزشی  کارآفرینی و اصول راه اندازی کسب و کارهای متوسط و کوچک و برگزاری آموزش و مسابقات آزاد مهارتی ویژه اعضای کانون های فرهنگی و هنری و ارائه گواهی مهارت به شرکت کنندگان از جمله تعهدات اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان قم است. 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم در خصوص تعهدات ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم گفت: انجام نیاز سنجی و اعلام عناوین دوره های آموزشی به اداره کل، تأمین فضا، مواد مصرفی، تجهیزات و ابزارآلات آموزشی مطابق با استانداردهای سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور در کانون های مساجد، معرفی مربیان و اساتید صاحب تجربه به اداره کل جهت اخذ صلاحیت فنی و فردی، معرفی نفرات واجد شرایط به اداره کل جهت کسب مهارت های فنی و روش های نوین تدریس و معرفی کارشناسان آموزش بعنوان رابطین جهت همکاری و نظارت بر آموزش؛ از جمله تعهدات ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم در این تفاهم‌نامه است.

 

حجت الاسلام و المسلمین حیدری به نحوه اجرای این تفاهم نامه اشاره کرد و گفت: اجرای این تفاهم نامه در 3 قالب مجزا به صورت برگزاری دوره های آموزشی اجرایی در ستاد، دوره های آموزشی اجرایی در مراکز تابعه اداره کل و  دوره آموزشی اجرایی در سیار (شهری و روستایی) می باشد.

 

گفتنی است این تفاهم نامه از تاریخ انعقاد به مدت 3 سال شمسی دارای اعتبار بوده و در پایان مدت یاد شده، در صورت توافق طرفین، قابل تمدید خواهد بود.