به دنبال تقویت رویکرد مردمی در خدمت رسانی اربعین حسینی هستیم
به دنبال تقويت رويکرد مردمي در خدمت رساني اربعين حسيني هستيم
رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور:

به دنبال تقویت رویکرد مردمی در خدمت رسانی اربعین حسینی هستیم

رئيس ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي و هنري مساجد کشور گفت: از جمله برنامه هاي ما در آينده، تقويت رويکرد مردمي در خدمت رساني به زوار اربعين و فعاليت مواکب حسيني است.
شناسه خبر : 43476 تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۸:۴۵
به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان قم، حجت الاسلام و المسلمین کمال الدین خداداده، امروز(پنجشنبه۱۵دی ماه)  در مراسم تکريم خادمان اربعين حسيني با عنوان «مواکب باب‌ نجاة‌الامه» که همزمان با وفات ام الشهدا حضرت ام البنین(س) در حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد، با اشاره به این که به لطف الهی شبکه قوی و گسترده ای از خادمان مواکب حسینی از اقصی نقاط کشور شکل گرفته است، اظهار داشت: خیزش عظیم اجتماع مؤمنین و بهره مندی از این ظرفیت بزرگ را در ایام اربعین حسینی شاهد بوده ایم و نکته مهم هم این است که با توجه به حضور زایرانی از کشورهای مختلف همچون هند و پاکستان و افغانستان و عبور آن ها از ایران اسلامی، مواکب ما از همان مرزها با بهره گیری از ظرفیت عظیم مردم و اجتماع مؤمنین مشغول به خدمت رسانی بوده اند.

 

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور ضمن تقدیر از فعالیت مخلصانه بچه های مسجدی در این زمینه گفت: یکی از آسیب ها این است که کارها بیشتر شکل رسمی و دولتی و اداری پیدا کند و لذا تأکید ما همواره بر حفظ وجه مردمی بوده است. مشارکت مردم و انسجام تشکیلات مردمی نه تنها در این برنامه بلکه در برنامه هایی چون دهه فجر و 22 بهمن و ...، جزو دغدغه های جدی ما بوده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین خداداده بیان داشت: از سوی دیگر پیش از آغاز برنامه های مرتبط با اربعین، جلسات منظمی در سراسر کشور برگزار شد و این مهم برکاتی در راستای شناسایی ظرفیت ها و بهره گیری از آن ها در جهت خدمت مطلوب به زوار امام حسین(ع) به همراه داشته است.

 

وی با اشاره به این که به دنبال تقویت رویکرد مردمی در بحث خادمان اربعین حسینی هستیم، به تشریح برخی برنامه ها در ایام اربعین امسال پرداخت و گفت: اجرای حدود 210 سرود میدانی در کشور عراق که با استقبال گسترده ای نیز همراه شد، اجرای 23 برنامه نمایش عروسکی در مسیر پیاده روی و نیز 15 برنامه نمایش آیینی ، برپایی 24 ایستگاه نمایش فیلم در مواکب مربوط به کانون های مساجد، انجام فعالیت های هنری و فرهنگی دیگر همچون راه اندازی مواکب هنری و برگزاری جشنواره های مختلف در سطح کشور از جمله مهم ترین فعالیت ها بوده است.