نیازمند سرمایه‌گذاری جدی در موضوع زن و خانواده هستیم
نيازمند سرمايه‌گذاري جدي در موضوع زن و خانواده هستيم
مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه‌های علمیه تاکید کرد:

نیازمند سرمایه‌گذاری جدی در موضوع زن و خانواده هستیم

حجت‌الاسلام والمسلمين حسيني کوهساري با بيان اينکه موضوع زن و خانواده نيازمند آسيب شناسي است گفت: بايد با توجه به ادبيات ديني، پژوهش‌هايي داشته باشيم و اولويت‌گذاري صورت بگيرد.
شناسه خبر : 43479 تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۹:۰۹

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمفید حسینی کوهساری در اولین نشست هیئت اندیشه ورز ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور که امروز (پنجشنبه، 15 دی) در سالن کنفرانس مجتمع شهید آوینی برگزار شد، عنوان کرد: ما امسال با یک جنگ ترکیبی مواجه هستیم و نسل جوان ما به شدت آسیب دیده است.

 

مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه‌های علمیه با بیان اینکه ما با شکاف تمدنی مواجه شدیم و اتفاق اخیر با اتفاقات قبلی بسیار متفاوت است، گفت: ما در کف میدان، آن درگیری‌های سخت جمع شده، اما فاصله جدی بین ما و نسل جوان ایجاد شده است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری با اشاره به حضور نسل جدید در فضای مجازی تصریح کرد: شناخت فضای جنگ ترکیبی و اینکه با چه حمله‌هایی مواجه هستیم، مهم است تا به درستی با این حمله‌ها مقابله کنیم.

 

وی خاطرنشان کرد: در جاهایی که حمله می‌شود، ضرورتی ندارد منفعلانه رفتار کنیم، بلکه می‌توان فعالانه برخورد کرد.

 

مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه‌های علمیه به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار صدها نفر از بانوان اشاره کرد و در ادامه، گفت: ما باید بدانیم دغدغه‌ها و چالش‌ها کجاست، ما در فعالیت‌های فرهنگی با سه عرصه مواجه هستیم، در مباحث معرفتی و بینشی، اولویت‌ها را باید مشخص کرد، همچنین مباحث بینشی  و گرایشی باید مورد توجه قرار بگیرد و در مباحث رفتارها و کنش‌های دینی باید اولویت‌ها مشخص شود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری تصریح کرد: ما باید در موضوع زن و خانواده سرمایه‌گذاری جدی داشته باشیم و به فرموده رهبر معظم انقلاب مدظله العالی، باید در حوزه‌های آرامش، عشق و مهربانی در خانواده کار کنیم.

 

وی تأکید کرد: در سال‌های اخیر، موضوع زن و خانواده به شدت آسیب دیده است که باید آسیب شناسی شود و با توجه به ادبیات دینی، پژوهش‌هایی داشته باشیم و اولویت‌گذاری صورت بگیرد.

 

مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه‌های علمیه همچنین به ضرورت پرداختن به حاکمیت اسلامی، کارآمدی حاکمیت اسلامی، هویت اسلامی ایرانی، مباحث گرایشی و غیره اشاره کرد و اظهار داشت: ما در مباحث گرایشی نیازمند امیدآفرینی هستیم و باید اعتماد به نفس ملی را تقویت کنیم.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری با بیان اینکه رویکرد پیشرفت در کشور باعث تحریک دشمن شده است، تصریح کرد: از آنجا که کشور ما در حال پیشرفت است، این اغتشاشات از سوی دشمن برنامه ریزی و اجرا شد.

 

وی در پایان بیان داشت: در کنش‌های دینی ما، باید اولویت بندی صورت بگیرد و محصول اینها جهاد تبیین عملی است.