مسجدمحوری را ملاک اصلی در همه فعالیت‌ها قرار دهیم
مسجدمحوري را ملاک اصلي در همه فعاليت‌ها قرار دهيم
استاد سطوح عالی حوزه تصریح کرد:

مسجدمحوری را ملاک اصلی در همه فعالیت‌ها قرار دهیم

حجت‌الاسلام والمسلمين شهسواري با بيان اينکه مسجد، محور حفظ هويت ديني و توحيدي ما است، گفت: ما بايد مسجدمحوري را ملاک اصلي در همه فعاليت‌ها قرار دهيم.
شناسه خبر : 43482 تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۲۰:۱۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین «حسین شهسواری» در اولین نشست هیئت اندیشه ورز ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور که امروز (پنجشنبه، 15 دی) در سالن کنفرانس مجتمع شهید آوینی برگزار شد، با بیان اینکه در مبانی دینی، مسجدمحوری اصل همه فعالیت‌های ما است، عنوان کرد: در این باره، حتی نحوه تشکیل شهر و بحث آموزش‌های ما باید حول مسجدمحوری باشد.


استاد سطوح عالی حوزه با اشاره به اینکه مسجد، محور حفظ هویت دینی و توحیدی ما است، تصریح کرد: اگر ما از مسجد فاصله بگیریم، نگاه توحیدی ما تغییر خواهد کرد و مسیر به سوی نور را به خطا خواهیم پیمود.


حجت‌الاسلام والمسلمین شهسواری با تأکید براینکه هویت و نقش اصلی مسجد باید حفظ شود، اظهار داشت: می‌توان از ابزارهای هنری و فرهنگی در مسجد استفاده کرد که اینها قدم‌های اولیه است تا مردم را به سمت توحید دعوت کنیم.


وی با بیان اینکه آموزش و پروش باید دغدغه هویت توحیدی و دینی نسل جدید را داشته باشد، با طرح این پرسش که چند درصد از اغتشاشگران اتفاقات اخیر، اهل مسجد و عضو کانون‌های مساجد بودند؟، عنوان کرد: اگر ما مسجدمحوری را ملاک اصلی در همه فعالیت‌ها قرار دهیم، قطعا آنچه در مبانی دینی ما وجود دارد، اجرا خواهد شد.


وی با اشاره به لزوم ارتباط تنگاتنگ مسجد و مدرسه، تصریح کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد می‌توانند برنامه اصلی اجرایی این هدف باشند.