اولین همایش دهه هشتادی و نودی‌های کادر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم برگزار شد
اولين همايش دهه هشتادي و نودي‌هاي کادر کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد استان قم برگزار شد
با حضور نمایندگان قم در مجلس شورای اسلامی؛

اولین همایش دهه هشتادی و نودی‌های کادر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم برگزار شد

اولين همايش دهه هشتادي و نودي‌هاي کادر کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد استان قم، با حضور نمايندگان قم در مجلس شوراي اسلامي برگزار شد.
شناسه خبر : 43965 تاریخ انتشار : ۶ بهمن ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۲:۴۳

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) از استان قم؛ اولین همایش دهه هشتادی و نودی‌های کادر کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم، با حضور حجت الاسلام والمسلمین «مجتبی ذوالنوری» و «احمد امیرآبادی فراهانی» نمایندگان شهر مقدس قم در مجلس شورای اسلامی، امروز پنج شنبه 6 بهمن ماه برگزار شد.

 

در این همایش همچنین « سید محمدتقی شاهچراغی» استاندار قم، حجت‌الاسلام «روح‌الله رهبری» مشاور و دستیار ویژه رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور، حجت‌الاسلام و المسلمین «مرتضی شعبان‌زاده» مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قم، دکتر «مصطفی ملایی» رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم و جمعی از مسئولین استانی و کشوری نیز حضور داشتند.

این همایش که با حضور 500 نفر از کادر نوجوان کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم  برگزار شد؛ متشکل از بخش های مختلف از جمله برگزاری کارگاه های تخصصی در بخش های «معاونت ارتباطات و رسانه»، «معاونت اداری و مالی»، «معاونت جذب و ساماندهی» و «معاونت فرهنگی و هنری» بود.

در این همایش حجت الاسلام و المسلمین «محمدرضا حیدری» مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم به عنوان اولین سخنرانی، ضمن خیر مقدم اهداف و سیاست های برگزاری این همایش را تشریح کرد.

در ادامه حجت الاسلام ذوالنوری و دکتر امیرآبادی فراهانی نمایندگان قم در مجلس شورای اسلامی، سردار شاهچراغی استاندار قم و حجت‌الاسلام روح‌الله رهبری مشاور و دستیار ویژه رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور، به سخنرانی پرداختند.

حجت الاسلام والمسلمین «محمدرضا حیدری» مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قم نیز در این همایش گفت: به دنبال استفاده از دهه هشتادی‌ها و نودی‌ها برای اداره کانون‌های مساجد استان قم بودیم و اکنون ۱۰۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد در استان قم با پیوست‌های مختلف توسط کادر دهه هشتادی و نودی اداره می‌شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین حیدری بیان کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده‌است تا این نوجوانان و جوانان همزمان با مسئولیت در کانون‌های مساجد در زمینه‌های علمی و اعتقادی نیز سرآمد باشند.

کانون‌های مساجد بستر مناسب تربیت نیروهای توانمند است
حجت الاسلام و المسلمین «مجتبی ذوالنوری» نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در ادامه این همایش گفت: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد از حوزه‌های بسیار مهم برای تربیت نیروهای توانمند مورد نیاز کشور است.

 

حجت الاسلام و المسلمین ذوالنوری بیان کرد: بسترهای لازم برای انجام کارهای تشکیلاتی و جمعی در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد فراهم است و این موقعیت مطلوبی برای پرورش نیروهایی است که می‌توانند به صورت جمعی کار را دنبال کنند.

 

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: کانون فرهنگی مساجد بستری برای کارورزی فردی و یاد گرفتن کار جمعی است که در آن افراد توانمندی رشد می‌کنند و می‌توانند در بخش‌های مختلف مورد نیاز کشور نقش ایفا کنند.

 

وی ادامه داد: ما باید در ابعاد مختلف نیروسازی کنیم چون کشور ما راه طولانی در پیش دارد و در این مسیر نیازمند استفاده از مدیرانی هستیم که در انجام کارهای جمعی و هماهنگ ساختن ظرفیت‌ها برای رسیدن به هدف‌های انقلاب اسلامی، موفق عمل می‌کنند.

آینده کشور به دست جوانان ساخته خواهد شد

«احمد امیرآبادی فراهانی» نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش با اشاره به این که جوانان ما پرشور در میدان دفاع از ارزش‌های نظام اسلامی حضور دارند،‌ بیان داشت: امروز دشمن با استفاده از فضای مجازی دروغ‌هایی را علیه نظام مطرح می‌کند تا مردم را بدبین کند اما همین جوانان که زمانی در مقابل دشمنان ایستادند و جنگ را اداره کردند، امروز نیز در صحنه حاضر هستند و آینده کشور به دست آنان ساخته خواهد شد.

 

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: الان نیز دشمنان روی حقوق بشر و زنان کار می‌کنند و می‌خواهند این گونه مردم را به نظام بد کنند در حالی که امروز زنان ما در تمامی عرصه‌ها از جمله بخش‌های حاکمیتی و اجتماعی از نمایندگی مجلس تا مسئولیت‌های دولتی حضور فعال دارند.

 

وی افزود: دشمنان دنبال بهانه علیه نظام اسلامی هستند وگرنه هیچ اعتقادی به حقوق زن ندارند،‌ ما بر اساس جهاد تبیین تکلیف داریم که این حقایق را برای مردم بیان کنیم و خدمات جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف را به مردم بگوییم.

پیوند با مسجد برای تربیت نوجوانان و جوانان انقلابی بسیار اهمیت دارد

«سید محمد تقی شاهچراغی» استاندار قم نیز در این همایش گفت: هر پیشرفتی که در کشور شاهد آن هستیم حاصل استفاده از ظرفیت نوجوانان و جوانان است.

 

وی با اشاره به این که نوجوانان و جوانان بهترین پشتوانه کشور هستند، تاکید کرد: در همین حوادث اخیر با وجود دشمنی‌ها و به‌کارگیری همه امکانات، به دلیل آگاهی و بصیرت مردم و جوانان، نقشه دشمنان به سرانجام نرسید.

 

وی با بیان این که پیوند با مسجد برای تربیت نوجوانان و جوانان انقلابی بسیار اهمیت دارد، افزود: در همین راستا حرمت و احترام مسجد و برگزاری نماز جماعت باید به عنوان یک اصل مورد توجه قرار گیرد.

 

استاندار قم همچنین با بیان خاطراتی از جنگ تحمیلی، گفت: در دفاع مقدس این نوجوان و جوانان بودند که آن همه حماسه و افتخار را رقم زدند و امروز نیز برای سربلندی کشور در میدان حضور دارند.