کانون‌های مساجد از بزرگترین فرصت‌های فرهنگی برای کشور محسوب می‌شوند
کانون‌هاي مساجد از بزرگترين فرصت‌هاي فرهنگي براي کشور محسوب مي‌شوند
مشاور و دستیار ویژه رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور؛

کانون‌های مساجد از بزرگترین فرصت‌های فرهنگی برای کشور محسوب می‌شوند

حجت‌الاسلام والمسلمين رهبري در نخستين همايش «دهه هشتادي و نودي‌هاي کادر کانون‌هاي فرهنگي و هنري مساجد استان قم» با بيان اينکه شما نوجوانان و جوانان پايه‌گذاران تمدن مهدوي هستيد، گفت: کانون‌هاي مساجد از مقدم‌ترين و بزرگترين فرصت‌هاي فرهنگي هنري براي کشور هستند.
شناسه خبر : 43979 تاریخ انتشار : ۸ بهمن ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۹:۱۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) از استان قم؛ حجت‌الاسلام والمسلمین «روح الله رهبری» در «اولین همایش دهه هشتادی‌ها و نودی‌های کادر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم» که پنج‌شنبه 6 بهمن ماه با حضور مسئولین کشوری و استانی در تالار مرکزی شهر برگزار شد، عنوان کرد: حضور پرقدرت شما نوجوانان و جوانان در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باعث می‌شود که مسئولان انگیزه بیشتری برای ارائه خدمت به کانون‌ها پیدا کنند.

 

توصیه‌های رهبر معظم انقلاب چراغ راه مسیر نوجوانان و جوانان 

مشاور و دستیار ویژه رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور تصریح کرد: درباره دوران نوجوانی و جوانی؛  بهترین نقشه راه و مسیر را مقام معظم رهبری (مدظله العالی) برای این نسل بیان کرده اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رهبری با بیان اینکه توصیه‌های معظم له، درباره دوران نوجوانی و جوانی، چراغی در مسیر راه نسل جوان خواهد بود، گفت: ارتباط با خداوند متعال و معنویت یکی از توصیه‌های جدی رهبر معظم انقلاب مدظله العالی به نوجوانان و جوانان است.

 

 وی ادامه داد: در دوران مختلف انقلاب اسلامی، مسئولان پرتلاش با استفاده از فرصت نوجوانی، بالاترین خدمات را در بالاترین سطوح مدیریتی ارائه کردند و این دوران، دورانی نیست که به راحتی از آن گذشت و به بطالت، بازی و سرگرمی سپری شود.

 

مشاور و دستیار ویژه رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور توصیه کرد: در این دوران هر چه می‌توانید زیربناهای زندگی خود را درست بچینید، چراکه تمام مسیر زندگی در همین دوران بنا و مشخص و هموار می‌شود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین رهبری گفت: رهبر فرزانه انقلاب، توصیه می‌کنند که در مسیر زندگی با شجاعت و اعتماد به نفس حرکت کنید، اینکه شما جوانان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هم اینک مسئولیت‌هایی به عهده دارید، باید خود را باور کنید، شجاعت و اعتماد به نفس داشته باشید و بدانید که کارهای بزرگی از دست شما برمی‌آید و امروز این فرصت برای شما فراهم شده است.

 

 وی خاطرنشان کرد: مدیران ستاد وقتی از کانون‌های مساجد بازدید می‌کنند، از سطح کارها و میزان فعالیت‌ها متحیر می‌شوند که زیربنای آن همان شجاعت و اعتماد به نفس شما جوانان و نوجوانان است و شما باید بار بزرگ مسائل فرهنگی هنری کشور را که الحمدلله تا به امروز اتفاقات خوبی افتاده و از این به بعد نیاز به اقدامات بیشتری دارد، بلند کنید.

 

مشاور و دستیار ویژه رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به لزوم جهاد تبیین، عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند: «شما مردان فردا، مدیران فردا، فعّالان فردا، و شخصیّت‌های فردا هستید. فردای این کشور متعلّق به شما نوجوانان است؛ شماها هستید که این کشور و ملّت را و این حرکت را و این تاریخ را اداره خواهید کرد؛ خودتان را برای آن‌ روز آماده کنید».

 

حجت‌الاسلام والمسلمین رهبری ادامه داد: رهبر معظم انقلاب، می‌فرمایند: «خود و اطرافیان خود را در مقابل نفوذ دشمنان مصونیت ببخشید، یعنی از یک نوجوان انتظار دارند که به سبب حضور در مسجد و نهادهای دینی و فرهنگی تربیتی توانمند شود و مایه هدایت و جلوگیری از نفوذ دشمنان در هم قطاران خود باشد».

 

 وی تصریح کرد: سطح انتظار رهبر فرزانه انقلاب حفظه‌الله و نگاه ایشان به نوجوانان و جوانان بسیار فراتر از تصور است و همانطور که حضرت امام(ره) در یک دورانی فرمودند سربازان من در گهواره هستند و بعدها اتفاقات مهمی را همان‌ها رقم زدند، امروز شما هم در آن دوران قرار دارید و قطعا اتفاقات بزرگی به وسیله شما رقم خواهد خورد.

 

مشاور و دستیار ویژه رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به ظرفیت‌های این کانون‌ها، بیان داشت: شما جوانان و نوجوانان در کانون‌های مساجد، مدیریت را فرا می‌گیرید، فعالیت در مسجد و جامعه را یاد می‌گیرد، تعامل با افراد مختلف را می‌آموزید، تربیت و آماده می‌شوید تا به عنوان مدیر و مسئولی آگاه، بصیر، توانمند و انقلابی در نظام جمهوری اسلامی خدمات صادقانه ای را ارائه کنید.

 

اعضای کانون‌های مساجد عناصر مدیریت را در وجود خود تقویت کنند

حجت‌الاسلام والمسلمین رهبری یادآور شد: عناصر مدیریت شامل صبر، بصیرت، علم، آگاهی و تعامل با افراد مختلف باید در وجود شما تقویت شود؛ سعه صدر داشته باشید، برای مدیریت یک عرصه، جوانب را بسنجید، تصمیم درستی بگیرید و تصمیم ساز باشید، خود را در این عرصه نشان دهید تا در آینده عرصه‌های بزرگتر را به درستی اداره کنید.

 

 وی خاطرنشان کرد: مدیران کانون‌های مساجد این عرصه را برای شما فراهم کردند تا خود را تمرین دهید، اگر شما در این عرصه، نتیجه لازم را به دست نیاوردید و اشتباهی رخ دهد، امروز فرصت جبران وجود دارد، اما در جاهای بزرگتر، تبعات آن بعضا جبران ناپذیر است.

 

مشاور و دستیار ویژه رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور اظهار داشت: مدیران کانون‌های مساجد کشور در عالی‌ترین سطح طبق سیاست ریاست محترم، از نخبگان دهه هفتادی هستند و شما در مرز ورود به عرصه‌های مدیریتی قرار دارید و این توان در شما یقینا وجود دارد.

 

 کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از اولین و بزرگترین فرصت‌های فرهنگی هنری برای کشور هستند

حجت‌الاسلام والمسلمین رهبری با تصریح بر اینکه شما مدیران آینده استان قم و در سطح ملی خواهید بود، گفت: امروز فرصت را مغتنم بشمارید و بدانید که فعالیت‌های بزرگ فرهنگی هنری به دست شما اتفاق می‌افتد و باز شدن پای نوجوانان و جوانان به مسجد با اتخاذ رویکردهای شما ممکن می‌شود.

 

وی با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از اولین و بزرگترین فرصت‌های فرهنگی هنری برای کشور هستند، به ظرفیت‌های این کانون‌ها در عرصه‌های مختلف فرهنگی و هنری مانند تشکیل گروه‌های سرود، تدوین فیلم، کلیپ، شعر و ادب و غیره اشاره کرد.

 

مشاور و دستیار ویژه رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با بیان اینکه شما نوجوانان و جوانان پایه گذاران تمدن مهدوی هستید، تأکید کرد: اگر امروز جامعه هنری و فرهنگی بعضا به دلیل نفوذ‌ها و غفلت‌ها به انقلاب اسلامی و نظام دهن کجی می‌کنند و به عرصه‌های فرهنگی هنری پشت پا می‌زنند، جبران آن به دست شما است و قطعا آینده عرصه‌های فرهنگی به دست شما رقم خواهد خورد.