مسجد در کیان اعتقادی و نظریه فرهنگی انقلاب اسلامی از جایگاه رفیعی برخوردار است
مسجد در کيان اعتقادي و نظريه فرهنگي انقلاب اسلامي از جايگاه رفيعي برخوردار است
رئیس دبیرخانه شورای سیاست‌گذاری ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد؛

مسجد در کیان اعتقادی و نظریه فرهنگی انقلاب اسلامی از جایگاه رفیعی برخوردار است

محمديان، در جمع اهل مسجد و فعالان کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد استان قم گفت: مسجد در کيان اعتقادي جامعه ايران و نظريه فرهنگي انقلاب اسلامي از جايگاه رفيعي برخوردار است.
شناسه خبر : 45680 تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۲۲:۵۹

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از استان قم:  «محمدتقی محمدیان» امروز (پنج شنبه 25 اسفندماه) در همایش گرامیداشت سی امین سالگرد تاسیس ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، ضمن تقدیر از فعالیت کانون های مساجد در استان قم و حمایت مجموعه مدیریت استان از کانون ها گفت: امیدواریم با حمایت و همراهی مدیران استان شاهد اتفاقات مبارکی حول مسجد باشیم.

 

رئیس دبیرخانه شورای سیاستگذاری ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با بیان اینکه در کیان اعتقادی جامعه ایران اسلامی مسجد دارای جایگاه رفیعی است، گفت: مسجد هم در منظومه اعتقادی جامعه ما و هم در نظریه فرهنگی انقلاب اسلامی جایگاه رفیعی دارد.

 

محمدیان ادامه داد: از آنجایی که مسجد خانه خداست و شرف انتساب آن به خداوند است، ارجحیت‌اش بر همگان روشن بوده و از همین رو مسجد دارای همه کارکردهای توحیدی، عبادی و نیایشی است که می‌توان این کارکردها را احصا و زندگی را بر اساس آن برنامه ریزی کرد.

 

رئیس دبیرخانه شورای سیاست‌گذاری ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد در ادامه با بیان اینکه مسجد پناهگاه مردم است، گفت: مسجد همه کارکردهای امدادی و اجتماعی را در دل خود جای داده است.

 

وی همچنین از مسجد به عنوان پایگاه ولایت یاد کرد و گفت: مسجد دارای همه کارکردهای بصیرتی، سیاسی، مطالبه گری و عدالت طلبی است که می توان نسخه اصیل همه این کارکردها را از دل مسجد احصا کرد همانگونه که انقلاب ما نیز انقلاب مسجدی است.

 

محمدیان ادامه داد: گام اول انقلاب از بستر مسجد برداشته شده و در چله دوم انقلاب نیز خاستگاه عزیمت نگاه تحولی در انقلاب، باز هم مسجد خواهد بود.

 

رئیس دبیرخانه شورای سیاست‌گذاری ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد خطاب به مدیران و کادر کانون ها تصریح کرد: شما در کانون های مساجد کشور با تکیه بر چنین نگاه و چنین عقبه فکری در خصوص مساجد، همه تلاش شان این خواهد بود که زمینه حضور، فعالیت و کشف استعدادها و ارتقا این استعدادها را در بستر امن و توحیدی مسجد فراهم کنند.

 

وی تاکید کرد: ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور نیز با توجه به این ضروررت که بدنه رسمی فرهنگ و هنر در کشور نیازمند یک چرخه تولید نیروی انقلابی و جهادیِ مسجدی است، گام بر می دارد.

 

محمدیان با بیان اینکه اگر نگران آینده کشور هستیم چاره آن بازگشت به مسجد است تاکید کرد: تعبیری که مقام معظم رهبری در سال های اخیر به آن اشاره داشتند و بحث بازسازی انقلابی ساختار فرهنگ و هنر در کشور را مطرح کردند، قاعدتا نقطه آغاز آن به مسجد باز می گردد.