مشارکت چشمگیر نسل جوان در ویژه‌برنامه‌های رمضانی کانون صالحین/از حضور در فعالیت‌های قرآنی تا کمک به نیازمندان
مشارکت چشمگير نسل جوان در ويژه‌برنامه‌هاي رمضاني کانون صالحين/از حضور در فعاليت‌هاي قرآني تا کمک به نيازمندان
امام جماعت و مدیر کانون فرهنگی هنری «صالحین» مسجد امام زین‌العابدین(ع) قم؛

مشارکت چشمگیر نسل جوان در ویژه‌برنامه‌های رمضانی کانون صالحین/از حضور در فعالیت‌های قرآنی تا کمک به نیازمندان

حجت الاسلام والمسلمين قافي با اشاره به حضور پرشور نسل جوان در ويژه‌برنامه‌هاي ماه مبارک رمضان کانون فرهنگي هنري صالحين قم گفت: مشارکت در توزيع بسته‌هاي معيشتي و حضور جدي در جلسات جزء‌خواني قرآن در اين ايام از جمله فعاليت‌هاي اعضاي کانون است.
شناسه خبر : 45992 تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۹:۵۳

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از استان قم: حجت الاسلام والمسلمین «مهدی قافی»، با اشاره به حضور پرشور نوجوانان در برنامه های رمضانی کانون فرهنگی هنری «صالحین» گفت: بیشتر برنامه های فرهنگی و آموزشی مسجد با محوریت نسل جوان طراحی می شود به نحوی که شاهد حضور طیف سنی از مقاطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان در برنامه های کانون و مسجد هستیم.

امام جماعت و مدیر کانون فرهنگی هنری «صالحین» مسجد امام زين‌العابدين(ع) افزود: اعضای کانون که معمولاً  پای کار فعالیت های مسجد هستند متشکل از 40 نفر از پسران و 50 نفر از دختران هستند که علاوه بر ماه مبارک رمضان در طول سال نیز حضور فعال در برنامه ها دارند.

این استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم همچنین با اشاره به اقامه نماز جماعت صبح در مسجد امام زین‌العابدین(ع) در طول سال گفت: برنامه اقامه نماز صبح در ماه مبارک رمضان حال و هوایی خاص نسبت به سایر ایام سال دارد، به این معنا که پیش از اقامه نماز جماعت، زیارت عاشورا قرائت شده و پس از نماز در حد دو دقیقه احکام در قالب کلیپ پخش می شود.

امام جماعت و مسئول کانون صالحین مسجد امام زين العابدين(ع) در ادامه گفت: همچنین بعد از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر نیز در طول ماه مبارک رمضان، برنامه ختم قرآن در مسجد برقرار است که در این دورخوانی، اعضای کانون از قبل خودشان اعلام می کنند که مایل هستند کدام صفحه را تلاوت کنند، بنابراین شاهد حضور پرشور نسل جوان در برنامه جزء خوانی قرآن نیز هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین قافی گفت: هر روز در ماه مبارک رمضان از ساعت 15 تا 16 جلسه قرآنی ویژه دختران نوجوان برگزار می شود، ضمن آن که یک ساعت به غروب آفتاب نیز حلقه های معرفتی در مسجد تشکیل می شود که این حلقه ها یک روز ویژه خواهران و یک روز ویژه برادران برگزار شده و در طول سال هفته ای دو بار در این مسجد برپا می شود.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم ادامه داد: همچنین بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء نیز برنامه افطاری ساده را داریم که نوجوانان مسجدی در اجرای آن مشارکت جدی دارند.

وی با اشاره به اینکه در ماه مبارک رمضان امسال 30 بسته معیشتی از سوی اهالی مسجدی بین نیازمندان محله توزیع شده است، گفت: مناجات خوانی پایان شب از دیگر برنامه های مسجد و کانون به مناسبت فرارسیدن بهار قرآن است، با این تفاوت که سال های گذشته 9 شب این برنامه برگزار می شد و امسال حدود 11 شب با نوای روضه خوان اهل بیت(ع)، حجت الاسلام سیدمیرزایی برگزار می شود، ضمن آن که در ایام ماه رمضان، مسابقه فوتبال گل کوچک در محله به همت کانون فرهنگی هنری صالحین برگزار می‌شود.