برقراری ارتباط با نسل جدید در قالب اجرای ویژه‌برنامه‌های قرآنی در کانون فرهنگی هنری «قبا»
برقراري ارتباط با نسل جديد در قالب اجراي ويژه‌برنامه‌هاي قرآني در کانون فرهنگي هنري «قبا»
همزمان با ماه مبارک رمضان؛

برقراری ارتباط با نسل جدید در قالب اجرای ویژه‌برنامه‌های قرآنی در کانون فرهنگی هنری «قبا»

حجت‌الاسلام محمدي، به حضور پررنگ دهه هشتادي ها در برنامه‌هاي کانون «قبا» اشاره کرد و افزود: با برنامه‌ريزي در عرصه‌هاي قرآني، فرهنگي توانسته‌ايم ارتباط خوبي را با نسل جديد از طريق مسجد و کانون برقرار کنيم.
شناسه خبر : 46145 تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۸:۳۱

حجت الاسلام و المسلمین «سید مهدی محمدی» در گفت وگو با روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از استان قم، در مورد برنامه های فرهنگی و مذهبی ویژه ماه مبارک رمضان در مسجد قبا قم گفت: این ویژه‌برنامه ها به صورت مجزا برای خواهران و برادران برگزار می شود؛ ضمن اینکه برای همه طیف های سنی به خصوص نوجوانان و جوانان در این ماه عزیز برنامه داریم.

 

 امام جماعت مسجد و مدیر کانون فرهنگی هنری قبا افزود: پس از اقامه نماز جماعت صبح، برنامه جزءخوانی قرآن کریم ویژه بزرگسالان در مسجد برگزار می شود، ضمن آن که دو محفل قرآنی اختصاصی نیز برای نوجوانان داریم که یکی از آن ها از ساعت 16 در بوستان اطلس شهر قائم با همکاری بسیج برگزار می شود و ساعت 17 نیز برنامه جزءخوانی نوجوانان در داخل مسجد دایر است.

 

وی  گفت: برنامه جزءخوانی خواهران نیز یک نوبت در ساعت 9:30 دقیقه صبح ویژه بزرگسالان است و از ساعت 16 و 30 دقیقه نیز برای دختران نوجوان اهل محل برگزار می شود.

 

حجت الاسلام و المسلمین محمدی با اشاره به سخنرانی هر روزه در ماه مبارک رمضان بعد از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر به مدت حدود نیم ساعت تصریح کرد: عصرها پیش از برنامه جزءخوانی حلقه های معرفتی با حضور جوانان و نوجوانان در مسجد قبا برگزار می شود، ضمن آن که در طول سال سه شنبه شب ها جلسه هیئت دانش آموزی داریم که این برنامه در طول سال برگزار می شود.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری قُبا به حضور پررنگ دهه هشتادی ها در برنامه های دینی و قرآنی و فرهنگی مسجد اشاره کرد و گفت: به لطف الهی توانسته ایم ارتباط خوبی با نسل جدید در قالب برنامه های جذاب فرهنگی و هنری و مذهبی برقرار کنیم و اعتقاد هم داریم که این ارتباط قوی و صمیمانه در جذب این نسل به کانون مسجد بسیار مؤثر است.                          

 

وی همچنین با اشاره به توزیع بسته های معیشتی در ماه مبارک رمضان خاطرنشان کرد: به تازگی 30 بسته معیشتی تهیه و آماده شد و با توجه به این که طلبه بسیجی شهید مختارزاده همسایه مسجد ما بود، در نتیجه توزیع این بسته ها از سوی خانواده این شهید والامقام صورت گرفته تا به این وسیله نام و یاد شهدای عزیز ما نیز گرامی داشته شود، البته در روزهای آینده نیز چندین بسته معیشتی دیگر نیز میان خانواده های کم بضاعت منطقه شهر قائم توزیع خواهیم کرد.

 

حجت الاسلام و المسلمین محمدی در ادامه از مسئولان فرهنگی شهر و استان نیز خواست که با اختصاص بودجه های فرهنگی مناسب در حمایت از کانون های مساجد در امر تربیت و پرورش نسل جدید با محوریت مسجد همت بگمارند.

 

مسئول کانون فرهنگی و هنری مسجد قبا در خاتمه با اشاره به ضرورت پرداختن به مقوله جهاد تبیین گفت: هر کسی از هر ظرفیتی که در اختیار دارد اعم از منبر و خطابه، هنر و رسانه و غیره باید در این عرصه فعالیت کند و نباید بگذاریم که مطالبه مقام معظم رهبری در این زمینه روی زمین باقی بماند.