آموزش اخلاق اجتماعی به نوجوانان در جلسات تفسیر سوره «حجرات»/مشارکت بچه‌های مسجد در دوره تفسیر
آموزش اخلاق اجتماعي به نوجوانان در جلسات تفسير سوره «حجرات»/مشارکت بچه‌هاي مسجد در دوره تفسير

آموزش اخلاق اجتماعی به نوجوانان در جلسات تفسیر سوره «حجرات»/مشارکت بچه‌های مسجد در دوره تفسیر

توحيديان با تاکيد نسبت به بهره مندي از آموزه‌هاي قرآني در تربيت کودکان و نوجوانان گفت: در ايام ماه مبارک رمضان، اخلاق و آداب اجتماعي در قالب تفسير سوره «حجرات» در اين کانون به نوجوانان آموزش داده مي‌شود.
شناسه خبر : 46315 تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۱:۴۴

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از استان قم: «احمد توحیدیان» با اشاره به اهمیت پرداختن به مباحث قرآنی بویژه برای نوجوانان گفت: کانون شهید مطهری در تمام ایام سال برنامه های خاص قرآنی برای نوجوانان دارد که در ماه مبارک رمضان به صورت ویژه برگزار می شود.

 

مدیر‌ کانون فرهنگی هنری شهید مرتضی مطهری ادامه داد: محفل قرآنی هرشب با محوریت سوره حجرات همراه با روخوانی، روانخوانی، تجوید و تفسیر و تدبر در آیات با حضور گسترده نوجوانان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه سوره حجرات به سوره آداب اجتماعی مشهور است ادامه داد: مباحث اخلاقی و آداب اجتماعی مطرح شده در این سوره هرشب برای نوجوانان تشریح و تبیین می شود و این آداب به سورت آموزه های تربیتی در جامعه امروز به نوجوانان آموزش داده می شود از جمله پرهیز از افراط و تفریط، پرهیز ازغیبت و تمسخر و تجسس در کار مردم، آشتی دادن و ایجاد صلح و آرامش میان افراد و...

 

مدیر‌کانون فرهنگی هنری شهید مرتضی مطهری ادامه داد: پس از محفل قرآنی بحث معارفی داریم که نوجوانان در حلقه های مختلف با حضور یک استاد در هر حلقه با مباحث معارفی آشنا می شوند.

وی همچنین به محفل ویژه ای که در تمام طول سال ویژه اعضای کانون ها برگزار می شود اشاره کرد و گفت: ویژگی خاص این محفل این است که ضمن اینکه از اساتید مجرب استفاده می کنیم اما برگزاری محفل را به خود بچه ها واگذار کرده ایم.

 

توحیدیان ادامه داد: در ماه مبارک رمضان نیز دو نفر از نوجوانان آیاتی از سوره حجرات را که از قبل راجع به آن تحقیق و تمرین کرده اند را به صورت سخنرانی و روی منبر برای دیگران مطرح می کنند و این موضوع باعث می شود که بچه ها هم به دنبال تفسیر آیات بوده و مطالعه داشته باشند و در آیات قرآن تدبر داشته باشند.

 

مدیر‌کانون فرهنگی هنری شهید مرتضی مطهری تصریح کرد: این کار علاوه بر ایجاد علاقه در نوجوانان به آنان هویت می دهد و باعث ترغیب دیگر نوجوانان برای جذب به مسجد می شود.

وی به طرح «نذر قرآنی» نیز اشاره کرد و گفت: در قالب این طرح هر شب یکی از نوجوانان و خانواده آنها بانی پذیرایی از محفل قرآنی می شود و بچه ها با بودجه خود پذیرایی ساده ای از دوستان خود در محفل قرآنی دارند.

 

 مدیر‌کانون فرهنگی هنری شهید مرتضی مطهری همچنین به بخش حفظ سوره حجرات اشاره کرد و گفت: به علت تکرار مکرر آیات و سهل شدن حفظ آیات، این موضوع نیز در ماه مبارک رمضان مورد اقبال اعضا قرار گرفته که در پایان به حافظان جوایز ویژه ای اهدا خواهد شد.

 

وی یادآور شد: همچنین در این محفل بحث آشنایی با قرآن و اطلاعات قرآنی را نیز برای اعضا داریم که هرشب با بخشی از این اطلاعات ازجمله تعداد بسم الله، تعداد آیات و... آشنا می شوند.

توحیدیان تصریح کرد: هرشب حضور و غیاب انجام می شود و حاضرین امتیاز بندی شده و در پایان ماه مبارک رمضان به آنان هدایایی تقدیم می شود ضمن اینکه هدیه یادبود برای همه ی شرکت کنندگان نیز درنظر گرفته شده است.