شگردهای طلایی کانون ذکر در جذب کودکان و نوجوانان به مسجد / از اجرای برنامه های قرآنی کانون در قالب مسابقه تا برگزاری طرح «یک ساعت با امام جماعت»
شگردهاي طلايي کانون ذکر در جذب کودکان و نوجوانان به مسجد / از اجراي برنامه هاي قرآني کانون در قالب مسابقه تا برگزاري طرح «يک ساعت با امام جماعت»

شگردهای طلایی کانون ذکر در جذب کودکان و نوجوانان به مسجد / از اجرای برنامه های قرآنی کانون در قالب مسابقه تا برگزاری طرح «یک ساعت با امام جماعت»

حجت الاسلام والمسلمين مستقيمي گفت: اجراي برنامه هاي قرآني در قالب مسابقه و جشنواره و برگزاري برنامه هاي فرهنگي در قالب هاي جذاب، استقبال کودکان و نوجوانان را از حضور در مسجد و برنامه هاي قرآني کانون دو چندان کرده است.
شناسه خبر : 46483 تاریخ انتشار : ۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۹:۳۰

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از استان قم: حجت الاسلام والمسلمین «محمود مستقیمی» با اشاره به استقبال کودکان و نوجوانان از برنامه های قرآنی کانون بویژه در ماه مبارک رمضان گفت: کار برای مقطع سنی کودک و نوجوان بخصوص در مباحث آموزشی ساز و کار خاص خود را می طلبد.

مدیر کانون فرهنگی هنری ذکر در مسجد صاحب الزمان(عج) ادامه داد: ما نیز برای جذابیت برنامه ها بویژه مباحث قرآنی، جشنواره قرآنی تعریف کرده ایم و مباحث قرآنی در قالب جشنواره و بصورت متنوع به اعضا ارائه می شود.

وی با بیان اینکه جشنواره قرآنی ما در روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه برگزار می شود به برخی از برنامه ها اشاره کرد وگفت: مسابقه«بخوان و جایزه بگیر» یکی از این برنامه هاست که آیه ای روی تخته نوشته می شود و اگر بدون غلط خوانده شود امتیاز کسب می کند.

حجت الاسلام والمسلمین مستقیمی ادامه داد: همچنین مسابقه قصه قرآنی را داریم که پس از پایان قصه طرح سوال می شود و کسی که پاسخ درست دهد شامل امتیاز می شود.

مدیر کانون فرهنگی هنری ذکر مسابقه«گلبرگی» را دیگر برنامه قرآنی کانون برشمرد و گفت: کاغذهایی به شکل برگ های گل تهیه و معارف قرآنی به صورت سوال مطرح و پاسخ آنها روی هریک از این برگ ها (همانند کامل کردن جدول) نوشته می شود و وقتی گلبرگها کامل شد رمز این جدول استخراج می شود. به عنوان مثال آثار و برکات تقوی به صورت سوال مطرح و در گلبرگ ها قرار می گیرد و در پایان بچه ها باید  رمز جدول که همان کلمه تقواست را حدس بزنند.

وی بازی با کلمات قرآنی را از دیگر برنامه های جشنواره قرآنی این کانون عنوان کرد و گفت: این بخش نیز همراه با آموزش و سرگرمی برگزار می شود.

حجت الاسلام والمسلمین مستقیمی همچنین به مسابقه کتبی نیز اشاره کرد و گفت: طی این برنامه نیز هر روز سوالاتی طرح می شود و در جلسه بعدی پاسخ سوال ها توسط اعضا به صورت کتبی ارائه و آخر هر جلسه بر اساس قرعه کشی جوایز نقدی و غیره به اعضا اهدا می شود.

مدیر کانون فرهنگی هنری ذکر ادامه داد: هر روز جز خوانی قرآن را داریم که در دو نوبت برگزار می شود.نوبت اول برای نوجوانان است که یک ساعت قبل از افطار برگزار می شود و بخش بزرگسالان نیز از ساعت 9 تا 10 شب برگزار می شود.

وی همچنین به بخش جذاب « یک ساعت با امام جماعت» اشاره کرد و گفت: حجت الاسلام والمسلمین سیدمصطفی مومنی امام جماعت مسجد هر روز بعد از نماز صبح 20 دقیقه سخنرانی می کند و یک ساعت را به بازی با بچه ها در مسجد می گذراند که این بخش مورد استقبال نوجوانان و کودکان قرار گرفته و در نوبت صبح نیز صف جماعت شاهد حضور گسترده این مقطع سنی است.

حجت الاسلام والمسلمین مستقیمی با اشاره به برنامه های روزانه « یک ساعت با امام جماعت» گفت: شنبه ها: بازی های گروهی و تیمی، دوشنبه و جمعه ها : ورزش شامل فوتبال دستی ، دارت ، والیبال، تنیس. یکشنبه و جهارشنبه ها: برنامه "از دوستت بگو " که با هدف انس با کتاب و کتابخوانی بجه ها کتابی که به آنها داده شده را در جمع معرفی می کنند. سه شنبه ها: بازی های فکری مثل منچ و ...  پنج شنبه ها: خلاقیت و بازی سازی که بچه ها باید خودشان یک بازی طراحی کنند و بسازند و آن را در مسجد اجرا کنند.