آموزش مفاهیم قرآنی به کودکان و نوجوانان با بازی و سرگرمی در کانون محبین جوادالائمه(ع)
آموزش مفاهيم قرآني به کودکان و نوجوانان با بازي و سرگرمي در کانون محبين جوادالائمه(ع)

آموزش مفاهیم قرآنی به کودکان و نوجوانان با بازی و سرگرمی در کانون محبین جوادالائمه(ع)

شيدائيان با تاکيد بر استفاده از شيوه هاي جذاب براي آموزش قرآن و مفاهيم آن به کودکان و جوانان گفت: جلسات قرآني مقطع زير ۱۴ سال با بازي، فيلم، کليپ،نقاشي، شعر و داستان در اين کانون برگزار مي شود.
شناسه خبر : 46484 تاریخ انتشار : ۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۹:۴۳

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از استان قم: «علی شیدائیان» با تاکید بر اهمیت انس کودکان و نوجوانان با قرآن کریم گفت: کانون فرهنگی هنری محبین جوادالائمه(ع) در ایام سال و بویژه در ایام ماه مبارک رمضان برنامه های متنوعی را در این راستا برای کودکان و نوجوانان برگزار می کند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری محبین جوادالائمه(ع) ادامه داد: برنامه های کانون فرهنگی هنری محبین جوادالائمه(ع) برای دومقطع سنی بالای 14سال و زیر 14 سال تعریف شده است.

                    

وی با تاکید بر استفاده از شیوه های جذاب برای آموزش قرآن و مفاهیم آن به کودکان و جوانان گفت: جلسات قرآنی مقطع زیر 14 سال با بازی، فیلم، کلیپ، نقاشی، شعر و داستان برگزار می شود.

 

شیدائیان ادامه داد: در این بخش حجت الاسلام والمسلمین حقیقت جلسات را اداره می کند به عنوان مثال مفاهیم قرآنی را از طریق نقاشی  و رنگ آمیزی توسط بچه ها و ارائه این مفاهیم در قالب داستان به آنان آموزش می دهد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری محبین جوادالائمه(ع) افزود: در مقطع بالای 14 سال نیز جلسات قرآنی با حضور استاد معتمدی برگزار و نکات و مفاهیم قرآنی به حاضرین آموزش داده می شود.

 

وی افزود: هر روز بعد از نماز ظهر و عصر برنامه جزخوانی داریم که توسط قاریان نوجوان و حافظان  کل قرآن و حافظان چند جز قرائت و اداره می شود.

 

شیدائیان تصریح کرد: همچنین مسابقات قرآنی مختلفی در این کانون برگزار می شود که حفظ کل قرآن، حفظ جز30 و حفظ چند سوره و مسابقات تجوید قرآن از جمله آن ها می باشد.

                     

مدیر کانون فرهنگی هنری محبین جوادالائمه(ع) یادآور شد: علاوه بر ماه مبارک رمضان در طول سال نیز هر هفته روزهای شنبه جلسات قرآنی ما به صورت مستمر برگزار می شود و در طول سال سه محفل بزرگ قرآنی و ویژه داریم.

 

وی ادامه داد: همچنین مسابقات فرهنگی از جمله حفظ ۲۰ حدیث را داریم که هر روز یک حدیث روی دیوار مسجد و در کانال کانون قرار می گیرد و در نهایت آزمون برگزار می شود.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری محبین جوادالائمه(ع) در پایان برگزاری مسابقات ورزشی،روزنامه دیواری، وصیت نامه شهدای محله و.. را از دیگر برنامه های این کانون برشمرد.