کانون‌های فرهنگی هنری مساجد محور برگزاری برنامه‌های اوقات فراغت در قم
کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد محور برگزاري برنامه‌هاي اوقات فراغت در قم
استاندار قم عنوان کرد:

کانون‌های فرهنگی هنری مساجد محور برگزاری برنامه‌های اوقات فراغت در قم

استاندار قم با اشاره به توان و ظرفيت کانون هاي فرهنگي هنري مساجد گفت: امسال کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد محور برگزاري برنامه‌هاي اوقات فراغت در قم هستند.
شناسه خبر : 47206 تاریخ انتشار : ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۲:۲۰

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان قم، «سید محمد تقی شاهچراغی» در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان که با حضورحجت الاسلام والمسلمین «محمدرضا حیدری» مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم و دیگر دستگاه های مرتبط برگزار شد، گفت: با توجه به اینکه جامعه هدف این برنامه‌ها در تابستان امسال ۴۵ هزار جوان و نوجوان است، باید کار همه جانبه ، جمعی و با مشارکت مردم انجام شود.

 

وی با اشاره به توان و ظرفيت کانون هاي فرهنگي هنري مساجد گفت: امسال کانون‌هاي فرهنگي هنری مساجد محور برگزاری برنامه‌هاي اوقات فراغت در قم هستند.

 

شاهچراغی یادآور شد: امسال در طرح اوقات فراغت در استان قم مرکز ثقل برنامه ها مساجد و کانون های فرهنگی هنری مساجد هستند و نباید به گونه ای گمان شود که دیگر دستگاه‌ها از جمله آموزش و پرورش و ورزش و جوانان و اوقاف فعال نباشند.

 

وی با بیان اینکه ظرفیت مساجد برای اجرای برنامه‌های فرهنگی در حوزه کودک، نوجوان و جوان بی‌نظیر است، گفت: همه دستگاه‌های فرهنگی وظیفه دارند تا در طرح اوقات فراغت با این مجموعه همکاری لازم را داشته باشند.

 

استاندار قم افزود: در این رابطه فضاهای عمومی مدارس و اداره‌کل ورزش و جوانان در فصل تابستان باید در اختیار اوقات فراغت کودکان و نوجوانان باشد.

 

شاهچراغی خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی گفت: باید اماکن ورزشی خود را در هفته در حد یک سانس در اختیار ستاد اوقات فراغت قرار دهید ضمن اینکه برنامه‌ها باید مناطق روستایی و شهرهای کوچک را هم در برگیرد.

 

وی ادامه داد: ظرفیت‌هایی مانند بسیج، حوزه علمیه و اساتید آموزش و پرورش دراین استان وجود دارد که بی‌نظیر است و باید به بهترین نحو در جهت پربار کردن اوقات فراغت از آنها استفاده شود.

 

لازم به ذکر است حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا حیدری مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم در این جلسه به تشریح طرح جامع اوقات فراغت پرداخت.