برگزاری سومین نشست هیئت اندیشه ورز ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور در مشهد مقدس
برگزاري سومين نشست هيئت انديشه ورز ستاد هماهنگي کانون هاي مساجد کشور در مشهد مقدس
دبیر هیئت اندیشه ورز ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور خبر داد؛

برگزاری سومین نشست هیئت اندیشه ورز ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور در مشهد مقدس

حجت الاسلام و المسلمين حيدري از برگزاري سومين نشست هيئت انديشه ورز ستاد هماهنگي کانون هاي مساجد کشور در مشهد مقدس خبر داد.
شناسه خبر : 48105 تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۵:۴۶

حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا حیدری در گفتگو با روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم با اشاره به برگزاری سومین نشست هیئت اندیشه ورز ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: در دوره جدید مدیریتی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور موفقیت ها و دست آورد های فراوانی توفیق شده که یکی از آن دست آورد ها ، تشکیل هیئت اندیشه ورز با حضور اندیشمندان و دانشمندان حوزه و دانشگاه می باشد.

 

دبير هيئت انديشه ورز ستاد هماهنگي کانون هاي مساجد کشور با بیان اینکه تا کنون دو نشست هیئت اندیشه ورز ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در تاریخ های (15دی ماه) و  (۶ بهمن ماه) برگزار شده است، گفت: تشکیل این هیئت اندیشه ورز به دستور رئیس محترم ستاد بود که این هیئت با هدف بازوی مشورتی رئیس ستاد، بتوانند با ایده ها و اندیشه های خود در اتخاذ تصمیمات مناسب موثر باشند.

 

وی در ادامه بیان اهداف تشکیل این هیئت اندیشه ورز افزود: هم اندیشی و بکارگیری خرد جمعی در بررسی مسائل و چالش های پیش روی ستاد و یافتن راه کارهای بنیادی، ایجاد ﻣﺤﻴﻂ ﻣﺸﺎﺭﮐﺘﻲ، تعاملی و خلاق ﺑﺮﺍﻱ ﺗﻮﻟﻴﺪ ﺍﻧﺪﻳﺸﻪ‌ﻫﺎﻱ ﻧﻮ در ارتباط با مسائل ستاد، ایجاد ﺑﺴﺘﻪ تصمیم‌ﺳﺎﺯﯼ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﻋﺎﻟﯽ ستاد و ﮐﻤﮏ به تصمیم گیری ﺩﺭ ﺳﻄﻮﺡ ﻣﺨﺘﻠﻒ ستاد، شناسایی فرصت ها، تهدیدها و نقاط قوت و ضعف و در نتیجه کاهش خطاپذیری عملکرد و کمک به کاربردی شدن و کاربردی کردن فعالیت های فرهنگی در حوزه مسجد از اهم اهداف هیئت اندیشه ورز ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور می باشد.

 

حجت الاسلام و المسلمين حيدري ادامه داد: در سال جاری تصمیم بر این شد که نشست اندیشه ورز در حرم مطهر امام رضا علیه السلام با حضور عالمان طراز مشهد و قم به صورت جمعی با دو دستور جلسه ( ارکان تربیت و حجاب و عفاف) به صورت مجزا برگزار شود.

 

وی افزود: از ویژگی های جلسه حرم مطهر می توان به حضور فعالین عرصه فرهنگ و هنر و تربیت در این جلسه اشاره کرد، چرا که بنای این هیئت این است که مباحث علمی و نظری را به صورت عملیاتی و فرایند محور طرح کنند.

 

دبير هيئت انديشه ورز ستاد هماهنگي کانون هاي مساجد کشور افزود: این نشست ها ان شالله هفدهم تا نوزدهم خرداد ماه در دو نوبت صبح و بعد از ظهر در سالن بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی برگزار می شود.