جذب گسترده دختران کودک و نوجوان در کانون محبان امام حسین(ع) در قالب هیات
جذب گسترده دختران کودک و نوجوان در کانون محبان امام حسين(ع) در قالب هيات

جذب گسترده دختران کودک و نوجوان در کانون محبان امام حسین(ع) در قالب هیات

مدير کانون فرهنگي هنري محبان امام حسين(ع) از جذب سيصد نفري دختران کودک و نوجوان در قالب دو هيات در اين کانون خبر داد.
شناسه خبر : 48647 تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۷:۰۸

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم: عذری مهری مدیر کانون فرهنگی هنری محبان امام حسین(ع)مسجد امام حسین(ع) با اشاره به سابقه فعالیت این کانون گفت: مدیر کانون فرهنگی هنری محبان امام حسین(ع) حدود 13 سال است که در منطقه نیروگاه قم که از مناطق پرجمعیت شهر است فعالیت می کند.

 

وی حضور گسترده کودکان در این مسجد و کانون را ویژگی خاص این کانون برشمرد و افزود: ما در کانون برنامه های خاص و ویژه ای برای کودکان و خردسالان داریم که باعث استقبال خانواده ها از برنامه های کانون و در نهایت حضور گسترده در مسجد شده است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری محبان امام حسین(ع) ادامه داد: دو هیات در کانون و مسجد در دومقطع سنی تعریف کرده ایم که خود عاملی برای تشویق و جذب دختران به مسجد شده است.

 

مهری افزود: هیات دختران زینبی شامل دختران 4 تا 9 سال می شود که کلاس های مختلف قرآنی در قالب این هیات تعریف شده است و در طول هفته برگزار می شود. ضمن اینکه در ایام خاصی نیز مادران این هیات را در منزل خود دعوت کرده و علاوه بر برگزاری مراسم بانی پذیرایی از بچه ها نیزمی شوند و تعداد شرکت کنندگان در هیات به 120 نفر نیز می رسد.

 

وی ادامه داد: همچنین هیات دختران حاج قاسم نیز ویژه دختران نوجوان و جوان تعریف شده است و برنامه های مختلفی در قالب این هیات برای این مقطع سنی برگزار می شود.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری محبان امام حسین(ع) با بیان اینکه به طور متوسط  سیصد تا چهارصد نفر در مقاطع سنی مختلف عضو این کانون هستند، افزود: حضور دختران در صف های نماز جماعت بسیار چشمگیر است و همین امر موجب استقبال اهالی محل از فعالیت های کانون و کمک های آنان برای برگزاری بهتر برنامه ها و جذب بیشتر بچه ها شده است.

 

وی یادآور شد: ما برای تشویق بیشتر بچه ها برای حضور در نماز جاعت، ساعت برخی از کلاس ها را بلافاصله بعد از نماز قرارداده ایم و به این ترتیب اعضا قبل از حضور در کلاس ابتدا با شوق خاصی در نماز جماعت شرکت می کنند.

 

مهری در ادامه به عناوین برخی از کلاس های اوقات فراغت اشاره کرد و گفت: مکالمه زبان انگلیسی، مکالمه زبان عربی، کلاس های مختلف قرائت و حفظ قرآن، هماهنگی با باشگاه های ورزشی برای حضور اعضا با تخفیف ویژه، برگزاری اردوهای مختلف، کلاس های فرهنگی و هنری و... از جمله فعالیت های این کانون در ایم اوقات فراغت است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری محبان امام حسین(ع) در پایان از مسئولان و متولیان فرهنگی خواست تا نسبت به برنامه های فرهنگی و هنری در مساجد توجه و عنایت بیشتری داشته باشند.