جذب نوجوانان و جوانان به کانون و مسجد با برنامه ها و آموزش های باکیفیت
جذب نوجوانان و جوانان به کانون و مسجد با برنامه ها و آموزش هاي باکيفيت

جذب نوجوانان و جوانان به کانون و مسجد با برنامه ها و آموزش های باکیفیت

حجت الاسلام ترابي با بيان اينکه بايد مساجد برنامه ها و آموزش هاي باکيفيت داشته باشند تا خانواده ها با رضايت فرزندان خود را به مسجد هدايت کنند، افزود: وقتي بچه ها جذب مسجد شدند بايد با مسئوليت دادن به آنها، حضور آنان را در مسجد تثبيت کرد.
شناسه خبر : 48650 تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۷:۲۲

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم: حجت الاسلام والمسلمین سیدمصطفی ترابی با اشاره به سابقه فعالیت کانون فرهنگی هنری انصارالحسین(ع) گفت: این کانون تخصصی 15 سال است که فعالیت خود را آغاز کرده است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری انصارالحسین(ع) با اشاره به برنامه های اوقات فراغت امسال گفت: طرح اوقات فراغت در چهار محور و قالب برنامه ریزی شده است.

 

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت و امکانات مدارس بخشی از برنامه های اوقات فراغت که شامل مقطع هفتم تا نهم می شود را در مدرسه اجرا می کنیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین ترابی تصریح کرد: برنامه های  مقطع سنی 3تا 6 سال نیز در مهد کودک تعریف شده که در مسجد انصارالحسین برنامه ریزی شده است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری انصارالحسین(ع) ادامه داد:همچنین برای دو مقطع ابتدایی و دبیرستان نیز برنامه های مختلفی را در نظر گرفتیم که در مسجد اجرا می شود.

 

وی با بیان اینکه برنامه های هر مقطع ویژه و متناسب همان مقطع سنی تعریف شده است و مجموعه موفق مجموعه ای است که برای اقشار برناه داشته باشد گفت: این برنامه ها شامل کلاس قرآن، کلاس های مهارتی و فرهنگی، کمک های اولیه، فوتسال، خطاطی منبت کاری، برقی و الکترونیک و ... می شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین ترابی یادآور شد: تلاش کردیم برای مقاطع سنی دبیرستان دوره های آشنایی با مشاغل را برگزار کنیم تا  پس از پایان تحصیل بیکار نمانده و بتوانند درآمد داشته باشند.

 

وی با اشاره به تعداد اعضای این کانوندر دو بخش خواهران و برادران گفت: به طور میانگین حدود 250 نفر عضو این کانون بوده  و از برنامه های مختلف کانون در مقاطع مختلف بهره مند می شوند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری انصارالحسین(ع) در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت مدارس در جذب دانش آوزان به مسجد گفت: دشمن امروز به شدت روی مدارس کار می کند از دانش آموزان گرفته تا معلمان و خانواده ها در همین ارتباط شهید باهنر در جایی فرمودند: مدارس تعطیل می شود اما تربیت تعطیل نمی شود.

 

وی  ضمن اینکه از مسئولین خواست تا از ظرفیت آماده مدارس غافل نشوند یادآور شد: مسئولین فرهنگی مساجد با هماهنگی با مدیر مدرسه می توانند به راحتی دانش آموزان مدرسه را تحت پوشش مسجد قرار دهند تا تحت تربیت و فرهنگ مسجدی قرار گیرند و نیروهایی متعهد و انقلابی برای آینده انقلاب پرورش داده شود.

 

وی در پاسخ به این سوال که چگونه می توان نوجوانان را به مسجد جذب و در مسجد تثبیت کرد گفت: اولا باید مساجد برنامه ها و آموزش های باکیفیت داشته باشند تا خانواده ها با رضایت فرزندان خود را به مسجد هدایت کنند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری انصارالحسین(ع) ادامه داد: وقتی بچه ها جذب مسجد شدند باید با مسئولیت دادن به آنها، حضور آنان را در مسجد تثبیت کرد ضمن اینکه این پذیرش مسئولیت به آنها بها می دهد و در نهایت نیروهایی متعهد برای انقلاب و نظام تربیت خواهند شد.

 

وی در ادامه با بیان اینکه باید از جزیره مسجد خارج شده و در بین مردم حاضر شویم گفت: اگر امام جماعت و دیگر ارکان مسجد به سمت و سویی حرکت کنند که مشکلی از مشکلات مردم محل را حل کنند ناخودآگاه مردم جذب مسجد شده و کارکردهای مساجد احیا خواهد شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین ترابی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه خداوند به پیامبرش می فرماید یک ساعت فکر کردن برابر با هفتاد سال عبادت است تصریح کرد: مسجد نیازمند پشتوانه فکری است تا بتوان کارکردهای مساجد را احیا کرد.

 

وی با بیان اینکه هر مجموعه فرهنگی باید بتواند روی پای خود بایستد تا به موفقیت برسد افزود: راه های مختلفی برای این خودکفایی وجود دارد به عنوان مثال کانون ما بخشی از هزینه های کارفرهنگی را با فروش ضایعات خشک اهالی مسجد تامین می کند .

 

مدیر کانون فرهنگی هنری انصارالحسین(ع) ادامه داد: به این ترتیب که اگر صد نفر از اهالی مسجد هر نفر در ماه ۳ کیلو ضایعات بیاورند هر ماه مبلغ  مناسبی برای انجام فعالیت های فرهنگی کانون انصارالحسین(ع) جمع‌آوری می‌شود.

 

وی در پایان تاکید کرد: اگر با مردم محله صادق باشیم و گزارش هزینه ها و فعالیت ها را ارائه کنیم مردم به ما اعتماد کرده و هزینه ها تامین خواهد شد.