کانون های فرهنگی هنری مساجد عهده دار برگزاری طرح اوقات فراغت در استان قم هستند
کانون هاي فرهنگي هنري مساجد عهده دار برگزاري طرح اوقات فراغت در استان قم هستند
در جلسه شورای توسعه قرآنی استان مطرح شد؛

کانون های فرهنگی هنری مساجد عهده دار برگزاری طرح اوقات فراغت در استان قم هستند

حجت الاسلام حيدري با بيان اينکه امسال کانون هاي فرهنگي هنري مساجد عهده دار اوقات فراغت هستند، اظهار کرد: اين اقدام گام مؤثري در خصوص جايگاه قرآن و فعاليت هاي قرآني در ميان دانش آموزان خواهد بود و يک وحدت رويه و انسجام در خصوص فعاليت هاي قرآني شکل خواهد گرفت.
شناسه خبر : 48729 تاریخ انتشار : ۱ تير ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۶:۳۶

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم: شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان قم با ریاست آیت الله سیدمحمد سعیدی و حضور جمعی از فعالان قرآنی استان قم با دستور جلسه غنی سازی اوقات فراقت دانش آموزان با محوریت قرآن کریم در ایام تعطیلی مدارس، تشکیل شورای هماهنگی گسترش فعالیت های قرآنی و تنظیم سند راهبردی و معرفی مؤسسات قرآنی برتر استان قم در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد.

 

حجت الاسلام و المسلمین حیدری با بیان اینکه امسال کانون های فرهنگی هنری مساجد عهده دار اوقات فراغت هستند، اظهار کرد: این اقدام گام مؤثری در خصوص جایگاه قرآن و فعالیت های قرآنی در میان دانش آموزان خواهد بود و یک وحدت رویه و انسجام ر خصوص فعالیت های قرآنی شکل خواهد گرفت.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم با بیان اینکه تا کنون ۳۰۰ پایگاه اوقات فراغت د کانون های مساجد سطح استان قم شکل گرفته است، گفت: امسال روی دو محور قرآن و نماز تکیه کرده ایم و در خصوص نماز روی طرح نماز یاوران توجه جدی شد و برحضور کودکان در مساجد تمرکز دارد.

 

وی افزود: همچنین با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی و دفتر تبلیغات اسلامی ۴۰۰ مربی را در حزوه قرآنی هماهنگ کردیم تا حلقه های قرآنی را ساماندهی کنند و پایگاه های قرآنی در مساجد در حوزه مربی غنی شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم ابراز کرد: با توجه به طرح مسجد پایگاه قرآنی سعی بر این شده که هر مسجد یک پایگاه قرآنی داشته باشد و در حوزه جلسات هفتگی قرائت قرآن و سایر برنامه های قرآنی فعالیت کند که تا الان در نزدیک به ۱۰۰ مسجد پایگاه قرآنی ایجاد شده است.

 

حجت الاسلام و المسلمین حیدری با بیان اینکه در مجموع ۴ مسابقه قرآنی ملی در سطح کشور برگزار می شود که یکی از آنها مسابقات مدهامتان است، گفت: اجرای مسابقات قرآنی مدهامتان با ستاد کانون های مساجد است و ما امسال این مسابقه را در مساجد پر رنگ دنبال می کنیم.

 

وی ادامه داد: امسال سعی کردیم با همکاری بسیج و سپاه دوره های تدبر در قرآن، صحیفه سجادیه و نهج البلاغه را داشته باشیم و کانون‌هایی که درخواست مربی در این زمینه ها دارند را مشخص کردیم و اگر بشود امسال حداقل ۷۰ مسجد را تثبیت کنیم اتفاق خوب و مبارکی است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم با تأکید بر اینکه دو رده سنی نوجوان و کودک محور برنامه های اوقات فراقت در مساجد است، افزود: در تابستان امسال محوریت با آموزش های قرآنی است و به دنبال این هستیم با ارائه خدمات جذاب تفریحی نوجوانان و کودکان را به مسجد جذب کنیم تا معارف قرآنی را فرا بگیرند.