۳۰۰ پایگاه اوقات فراغت در مساجد قم فعالیت می کنند
۳۰۰ پايگاه اوقات فراغت در مساجد قم فعاليت مي کنند

۳۰۰ پایگاه اوقات فراغت در مساجد قم فعالیت می کنند

حجت الاسلام و المسلمين حيدري با اشاره به فعاليت ۳۰۰ پايگاه اوقات فراغت در مساجد قم از برگزاري مراسم افتتاحيه اوقات فراغت در حرم حضرت معصومه(س) خبر داد.
شناسه خبر : 48888 تاریخ انتشار : ۶ تير ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۹:۳۸

حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا حیدری در گفتگو با روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم: با اشاره به اهمیت و ضرورت بهره گیری از ظرفیت مساجد در راستای غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان گفت: امسال  طرح غنی سازی اوقات فراغت استان با محوریت مساجد تحت عنوان «مسجد، کانون نشاط و تعالی» حول هفت محور اصلی مطرح و وظایف دستگاه های مرتبط با حضور استاندار به آن ها ابلاغ شد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم افزود: راه اندازی دوره های آموزشی، برگزاری حلقه های معرفتی با محوریت قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه، فعال سازی تشکل های مردمی، برگزاری اردوهای تربیتی با محوریت مساجد، برپایی کلاس های معارفی و تقویتی و فنی و حرفه ای با استفاده از ظرفیت دستگاه های اجرایی، برگزاری دوره های آموزشی در عرصه هنری و فرهنگی همچون فیلم نامه نویسی، سواد رسانه، گویندگی و رشته های مختلف هنری، همچنین آموزش زبان، کلاس های فنی و حرفه ای و ... از جمله رویکردهای مهم این طرح است که بر اساس زیرساخت های مساجد این کلاس ها و دوره ها برگزار می شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین حیدری گفت: تشکیل ستاد اوقات فراغت از اردیبهشت ماه با حضور استاندار همراه بوده و تاکنون نیز مصوبات خوبی داشته است و تعهد ما به استاندار این بوده که در این طرح 45 هزار نوجوان حضور داشته باشند و به شکل هدفمند این برنامه را دنبال می کنیم.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم افزود: علاوه بر رویکرد عمومی در برگزاری برنامه ها، به شکل تخصصی 50 کانون شاخص در سطح استان فعال هستند که امورات اصلی را در عرصه های فنی، حرفه ای ، ورزشی و... دنبال می کنند، ضمن آن که سامانه ای راه اندازی شده که همه مشخصات برنامه های اوقات فراغت داخل آن سامانه قرار می گیرد.

 

وی با بیان این که طرح غنی سازی اوقات فراغت از 25 خرداد تا 10 شهریور ماه در سطح استان برگزار می شود، گفت: در پایان دوره یعنی 10 شهریور نمایشگاهی در محل دایمی نمایشگاه های استان داریم که تولیدات و محصولات سه ماهه تابستان عرضه می شود

 

حجت الاسلام والمسلمین حیدری افزود: در حال حاضر ما در سطح استان، دارای 431 کانون هستیم که مجموعاً 57 هزار جمعیت فعال در آن حضور دارند اما در بحث تابستان ، 300 پایگاه اوقات فراغت در سطح استان داریم که با توجه به محدودیت مربی و امکانات، 50 تا از این ها به شکل تخصصی به اجرای برنامه می پردازند.

 

وی در پایان تصریح کرد: مراسم افتتاحیه اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم عصر امروز(سه شنبه 6تیرماه) با حضور مسئولین استان و بیش از 1000 نفر از ائمه جماعات، مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد و فرماندهان پایگاه های بسیج با مشارکت سپاه امام علی بن ابی طالب علیه السلام، اداره کل آموزش و پرورش و اداره کل تبلبغات اسلامی استان فم در شبستان حضرت زهرا(س) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار می شود.