آیین افتتاحیه پایگاه های اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم برگزار شد
آيين افتتاحيه پايگاه هاي اوقات فراغت کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان قم برگزار شد

آیین افتتاحیه پایگاه های اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم برگزار شد

آيين افتتاحيه پايگاه هاي اوقات فراغت کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان قم با حضور آيت الله اراکي و جمعي از مسئولان استان قم در حرم کريمه اهل بيت(س) برگزار شد.
شناسه خبر : 48907 تاریخ انتشار : ۶ تير ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۲۱:۳۵

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم: آيين افتتاحيه پايگاه هاي اوقات فراغت کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان قم عصر امروز(سه شنبه 6تیرماه) با حضور مسئولین استان، ائمه جماعات، مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد و فرماندهان پایگاه های بسیج با مشارکت سپاه امام علی بن ابی طالب علیه السلام، اداره کل آموزش و پرورش و اداره کل تبلبغات اسلامی استان فم در شبستان حضرت زهرا(س) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد.
 

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم در این مراسم با اشاره به اهمیت پرداختن به موضوع اوقات فراغت گفت: نکته محوری اوقات فراغت تربیت نسل جدید انقلاب با محوریت مسجد است.

 

مقیمی تصریح کرد: امیدواریم با هم افزایی دستگاه های متولی اوقات فراغت بتوانیم با تربیت نسل جدید در مسجد علمداران آینده انقلاب را تحویل جامعه دهیم.

 

سردار محمدرضا موحد نیز در این مراسم با بیان اینکه در بحث اوقات فراغت دو هدف را دنبال می کنیم افزود: هدف اول ما جذب جوانان و نوجوانان به مسجد، حفظ آنها در مسجد و تربیت مسجدی است.

 

فرمانده سپاه استان قم ادامه داد: نکته مهم دیگر کنار هم قرار گرفتن همه ی دستگاه ها در بحث اوقات فراغت است که ان شالله با هم افزایی و هماهنگی و استفاده از همه ی ظرفیت های استان بتوانیم اوقات فراغت پرباری را در مساجد برای جوانان ونوجوانان رقم بزنیم.

 

حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا حیدری نیز در این جلسه با اشاره  به تأکید استاندار مبنی بر اهمیت و ضرورت بهره گیری از ظرفیت مساجد در راستای غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان گفت: همه برنامه‌های اوقات فراغت کودکان و نوجوانان امسال در مساجد متمرکز است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم با بیان اینکه اینکه امسال در بحث اوقات فراغت هم افزایی بین سازمان‌های استان ایجاد شده است، گفت: هدف اول ما این است که  امسال بیش از 300 مسجد میزبان طرح‌های فرهنگی، اعتقادی، ورزشی و هنری هستند.

 

حجت الاسلام و المسلمین حیدری افزود: پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۴۵ هزار نفر در رده‌های سنی کودک و نوجوان در طرح اوقات فراغت شرکت کنند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان قم ادامه داد: بر اساس نظام ارزش گذاری، اهدافی را ترسیم کرده ایم که اگر فرد بر این اساس امتیاز بیاورد خدمات به او ارایه می شود که خدمات شامل مباحث اردویی، استخر و اماکن ورزشی و غیره می شود.

 

حجت الاسلام و المسلمین حیدری تصریح کرد: هدف ما جذب حداکثری بویژه جذب جدید جوانان ونوجوانان به مسجد و تثبیت آنان در مسجد است که باید با یک راهبری و هندسه مشخص پیش رفت.

 

وی افزود: همچنین آموزش و پرورش استان متقبل شده همه اردوگاه های در اختیار را به شکل رایگان در اختیار ستاد قرار دهد همچنین حیاط مدارس را نیز در اختیار مساجد قرار دهد، ضمن آن که بیش از یکصد سالن آموزش و پرورش هفته ای یک سالن در اختیار کانون ها قرار گیرد و با سامانه 137 شهرداری و دیگر ارگان ها در بحث اطلاع رسانی هماهنگی لازم صورت گرفته تا به یاری خدای متعال، تبلیغات به شکل متمرکز و هماهنگ و مؤثر انجام شود.