برگزاری ویژه برنامه کافه کتاب ویژه دختران دهه هشتادی کانون شهید آوینی قم
برگزاري ويژه برنامه کافه کتاب ويژه دختران دهه هشتادي کانون شهيد آويني قم

برگزاری ویژه برنامه کافه کتاب ویژه دختران دهه هشتادی کانون شهید آوینی قم

بهشتي به ويژه برنامه هاي دختران دهه هشتادي در کانون فرهنگي هنري شهيد آويني اشاره کرد و گفت: برنامه کافه کتاب با عنوان "شائق"، ويژه اين گروه سني است که در کنار ديگر برنامه هاي آموزشي، فرهنگي و هنري برگزار مي شود و بسيار استقبال شده است.
شناسه خبر : 49368 تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۲:۲۴

«الهام بهشتی» در گفتگو با روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم: با اشاره به فعالیت های کانون فرهنگی هنری شهید آوینی در اوقات فراغت گفت: برنامه های اوقات فراغت این کانون از 15 خرداد 1402 با برگزاری ویژه برنامه افتتاحیه آغاز شده و تا پایان شهریورماه ادامه خواهد یافت.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید آوینی مسجد حضرت اباالفضل(ع) ادامه داد: این کانون توانسته است با برگزاری برنامه های مختلف حدود هزار نفر را جذب مسجد و کانون کند که تاکنون بیش از 200 نفر از آنها در سامانه بچه های مسجد ثبت نام کرده اند.

 

بهشتی ادامه داد: در این کانون برنامه های مختلفی ارائه می شود از جمله کلاس های آموزشی شامل مباحث اعتقادی، مهدویت، تدبر در قرآن و... همچنین در حوزه هنری نیز کلاس های مختلف تئاتر، نمایش و... ودر حوره فرهنگی نیز برنامه های مختلف امر به معروف و... را داریم.

 

وی با بیان اینکه برنامه های این کانون در سه گروه سنی تعریف شده است افزود: تفکیک گروه های سنی این کانون شامل دهه نودی ها، دهه هشتادی ها و بزرگسالان می شود.

 

بهشتی با اشاره به برنامه های دهه نودی ها تصریح کرد: کارگاه «دخترانه های شاد» ویژه این گروه سنی است که شامل آموزش های مختلف مهارتی، هنری، قرآنی و بازی های هدفمند می شود و توانسته است تعداد زیادی را جذب مسجد کند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید آوینی تدبر در قرآن و آموزش صوت و لحن را از مهم ترین برنامه های این گروه سنی برشمرد که در هفته شش ساعت برگزار می شود.

 

وی همچنین به ویژه برنامه های دهه هشتادی ها اشاره کرد و گفت: کافه کتاب با عنوان "شائق"، برنامه ویژه این گروه سنی است که در کنار دیگر برنامه های آموزشی، فرهنگی و هنری برگزار می شود.

 

بهشتی ادامه داد: در برنامه کافه کتاب، دهه هشتادی ها دو روز در هفته دور هم جمع می شوند و برنامه کتابخانی و توضیح مطالب کتاب را دارند و در ادامه به یک بازی دفتری می پردازند.

 

وی افزود: همچنین در برنامه کافه کتاب "شائق" هر هفته یک مهمان داریم که این مهمان ممکن است بحث پرسش و پاسخ داشته باشد، مادر و یا خواهر شهید باشد، استاد حوزه و دانشگاه باشد و یا ...

 

مدیرکانون فرهنگی هنری شهید آوینی مسجد حضرت اباالفضل(ع) تصریح کرد: همچنین سرکار خانم دکتر اسماعیلی از اساتید جامعه الزهرا(س) که کارشناس مطالعات زنان هستند هر هفته یک روز مهمان ما در کانون هستند.

 

مدیرکانون فرهنگی هنری شهید آوینی مسجد حضرت اباالفضل(ع) افزود: در پایان کافه کتاب، بچه ها با کیک و نسکافه پذیرایی می شود که در هرجلسه یکی از اعضا کیک جلسه را در منزل تهیه و آماده می کند.

 

بهشتی همچنین به فعالیت خاص گروه تئاتر این کانون اشاره کرد و گفت: گروه تئاتر کانون حدود هفت سال است که به صورت حرفه ای فعالیت می کند و آخرین کار آنها در روز عید غدیر در دانشگاه صنعتی شریف و با حضور بیش از هزار تماشاگر روی صحنه رفت.

 

وی تصریح کرد: علاوه بر برنامه های اوقات فراغت در طول سال نیز برای حفظ ارتباط با اعضا برنامه های مختلفی داریم و ضمن فعال بودن کانال کانون هر هفته پنجشنبه ها که مدارس تعطیل هستند برنامه های مختلف حضوری در کانون برگزار می شود.

 

مدیرکانون فرهنگی هنری شهید آوینی مسجد حضرت اباالفضل(ع) در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حضور مسئولین ستاد کانون های مساجد قم و بررسی برنامه های کانون ها گفت: این کار ارزشمندی است که باعث دلگرمی کادر کانون و اعضا شده چون کار های آنها دیده می شود و درنتیجه بررسی ها و گزارش ها دقیق تر خواهد بود.

 

وی همچنین بر هم افزایی بین کانون ها اشاره کرد و گفت: آشنایی کانون ها با برنامه های یکدیگر باعث الگوگیری و ارتقا فعالیت های اثرگذار کانون ها می شود که به حمد الله در ستاد کانون های مساجد قم آغاز شده است.