اجرای برنامه های متنوع و جذاب کانون امام موسی بن جعفر (ع) قم ویژه طرح اوقات فراغت
اجراي برنامه هاي متنوع و جذاب کانون امام موسي بن جعفر (ع) قم ويژه طرح اوقات فراغت

اجرای برنامه های متنوع و جذاب کانون امام موسی بن جعفر (ع) قم ویژه طرح اوقات فراغت

احمدي با بيان برنامه هاي ثابت کانون فرهنگي هنري امام موسي بن جعفر (ع) قم در طول سال، گفت: اين کانون براي جذب کودکان، نوجوانان و جوانان به مسجد، برنامه هاي متنوع و جذابي را در قالب طرح تابستانه اوقات فراغت تدارک ديده است.
شناسه خبر : 49372 تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۳:۳۰

«محمد احمدی» با بیش از 10 سال سابقه کار فرهنگی در مسجد در گفتگو با روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم گفت: کلاس‌های اوقات فراغت این کانون از 20 خردادماه شروع شده و تا قبل از اربعین امسال ادامه دارد.

 

مسئول کانون فرهنگی هنری مسجد امام موسی بن جعفر(علیه السلام) افزود: برنامه های این کانون برای غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان، برگزاری کلاس های  آموزش سواد رسانه، آموزش نرم افزارهای اسلامی ویژه موبایل، آموزش سرود و هم خوانی، کارگاه نمایشنامه نویسی و سبک زندگی اسلامی می باشد.

 

وی ادامه داد: همچنین برگزاری اردوی ویژه مشهد مقدس، اردوهای درون شهری و لیگ فوتسال از مهمترین برنامه های این کانون برای جذب اعضا در نظر گرفته شده است.

 

مسئول کانون فرهنگی هنری موسی بن جعفر (ع)  با اشاره به اینکه افتتاحیه کلاس‌های اوقات فراغت در تاریخ 27 خردادماه برگزار شد، تصریح کرد: در این مراسم توجیه برنامه های تابستان، معرفی کادر، مربیان و سرگروه های جدید کانون، هماهنگی ها و تقسیم بندی اعضا و گزارش اجرایی برنامه های اوقات فراغت انجام شد.

 

احمدی از عضویت 80 نفر در این کانون خبر داد و بیان کرد: در طول سال برنامه‌های ثابتی در کانون برگزار می شود که کلاس‌های آموزش قرآن در 5 سطح (روخوانی، روان خوانی، تجوید مقدماتی، تجوید پیشرفته و صوت و لحن)، برگزاری حلقه های معرفتی و برنامه های ورزشی و تفریحی  از جمله این برنامه ها می باشد.

 

وی به برنامه های کانون به منظور جذب جوانان و دانش‌آموزان به مسجد اشاره کرد و گفت : مهترین و بیشترین جذب به مسجد با برنامه "نماز یاوران" صورت گرفت که در مسجد با عنوان "خادم یاران" اجرا می شود.

 

احمدی افزود: در این طرح کودکان کارهای اجرایی نماز و مسجد مانند پهن کردن سجاده، پخش صوت، پذیرایی، مکبرین و موذنی و کارهای دیگر مسجد را انجام می دهند.

 

وی افزود: همچنین برگزاری لیگ فوتسال و برگزاری مسابقات دوره ای همراه با اهدای جوایز به تیم های برتر نیز در جذب نوجوانان به مسجد موثر است.

 

مسئول کانون فرهنگی هنری موسی بن جعفر (ع) مهمترین شیوه جذب جوانان به مساجد را همراهی و درک موقعیت فعلی جوان دانست و افزود: فعال کردن سالن مطالعه در مسجد و برگزاری برنامه های تشویقی جهت شرکت جوانان در حلقه معرفتی ویژه جوانان جهت جذب جوانان موثر است.

 

احمدی تاکید کرد: اعتقاد بنده و تجربه من محور قرار دادن یک نفر یعنی امام جماعت به عنوان نماینده ولی فقیه، فرمانده و رهبر در مسجد که می تواند فعالیت های فرهنگی را تضمین کند.

 

وی افزود: همچنین ثبات در مسئولین به معنی عدم تغییرات مکرر امام جماعت، مسئول کانون، فرمانده پایگاه و... که می تواند به برنامه ها ضربه وارد کند و تغییر مسئول کانون های قوی که با شادابی و نشاط فعالیت می کنند هم بسیار مضر می باشد.

 

محمد احمدی ادامه داد: کار فرهنگی را نمی توان بخاطر مشکلات مالی متوقف کرد، اما می توان از ظرفیت های شهر برای کار فرهنگی بهره گرفت. ظرفیت های دستگاه های اجرایی را می توان برای بچه های مسجد در نظر گرفت و کانون ها از ظرفیت آن ها استفاده کنند.