تشکیل کادر نوجوان در ۱۸۰ کانون‌ فرهنگی هنری مساجد قم
تشکيل کادر نوجوان در ۱۸۰ کانون‌ فرهنگي هنري مساجد قم
مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم خبر داد:

تشکیل کادر نوجوان در ۱۸۰ کانون‌ فرهنگی هنری مساجد قم

حجت الاسلام والمسلمين حيدري از تشکيل کادر نوجوان در ۱۸۰ کانون فرهنگي هنري مساجد استان قم در قالب ۱۸۰۰ نوجوان مسجدي تا امروز خبر داد.
شناسه خبر : 49545 تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۶:۰۰

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم: حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا حیدری مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم در اردوی توانمندسازی کادر نوجوان کانون های مساجد استان قم گفت: ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم بیش از شش ماه است که نهضت فراگیر کادرسازی در مساجد با حضور نوجوانان را آغاز کرده است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم ادامه داد: این نهضت با هفت پیوست ویژه دهه هشتادی ها و دهه نودی ها آغازشده  و تا امروز کادر نوجوان در 180 کانون فرهنگي هنری مساجد استان قم در قالب 1800 نوجوان مسجدی تشکیل شده است.

 

وی تصریح کرد: راهبرد کلان ما در تشکیل کادر نوجوان، هویت بخشی، نقش آفرینی و کادرسازی نوجوانان است.

 

حجت الاسلام والمسلمين حيدري ادامه داد: بعد از ساماندهی کادر نوجوان، پیوست هایی را در ساحت های مختلف مبتنی بر منویات مقام معظم رهبری برای این برنامه تعریف کردیم، از جمله پیوست تحصیلی، پیوست تهذیب، پیوست مطالعه و کتابخوانی، کارورزی تشکیلاتی، ورزش، اردو و هسته های تربیت محور و غیره که می تواند در راستای اعتلا و ارتقا کانون ها و فعالیت های آنان موثر باشد.

 

وی با بیان اینکه یکی از اهداف تشکیل کادر نوجوان در کانون ها هویت بخشی به نوجوانان بر اساس منویات مقام معظم رهبری بود گفت: امیدواریم بر اساس برنامه ریزی های انجام شده بتوانیم مدیران فرهنگی تراز انقلاب را در سطح ملی و استانی برای آینده در مسجد تربیت کنیم.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم ادامه داد: برگزاری اردو، اعتکاف، همایش، کلاس های تخصصی و حضور میدانی در مساجد و کانون ها از جمله برنامه های تربیتی است که برای کادر نوجوان کانون در نظر گرفته و اجرا می شود.

 

وی یادآور شد: توانمند سازی کادر نوجوان در دو بعد مهارتی و فنی، و بعد معنوی و تربیتی انجام می شود و طی این دور روز بیش از هفتصد نفر از دختران و پسران کادر کانون در این اردوی آموزشی تفریحی شرکت کردند.

 

یادآور می شود اردوی دو روزه توانمندسازی کادر نوجوان کانون های فرهنگی  هنری مساجد قم در تاریخ ۲۴ و ۲۵ تیرماه ۱۴۰۲ با حضور بیش از سیصد نفر از دختران نوجوان آغاز و عصر دیروز با حضور بیش از چهارصد نفر از پسران ۱۲ تا ۱۷ سال به کار خود پایان داد که در این دوره بالغ بر ۷۰۰ نفر کادر نوجوان در کارگاه های مختلف جذب و ساماندهی، فرهنگی، آموزش، طرح و برنامه، اردویی، تربیت بدنی و ارتباطات و رسانه شرکت کردند.