محور برنامه های عزاداری در مسجد، نوجوانان هستند
محور برنامه هاي عزاداري در مسجد، نوجوانان هستند

محور برنامه های عزاداری در مسجد، نوجوانان هستند

حجت الاسلام و المسلمين صفائي زاده با بيان اينکه محور برنامه هاي عزاداري در کانون فرهنگي هنري و مسجد امام حسن عسکري(ع) نوجوانان هستند، گفت: با مشارکت اين قشر در فضاسازي، پذيرايي، تدارکات، انتظامات و علي الخصوص در مراسم عزاداري يکي از اصلي‌ترين دغدغه‌هاي کانون امام حسن عسکري(ع) يعني نزديکي نوجوانان به دستگاه اهل بيت (ع) محقق مي شود.
شناسه خبر : 49756 تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۱:۴۴

حجت الاسلام و المسلمین «محمد امين صفائي زاده» در گفتگو با روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم و ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، گفت: محور برنامه های عزاداری در کانون فرهنگی هنری و مسجد امام حسن عسکری(ع) نوجوانان هستند و با مشارکت این قشر در فضاسازی، پذیرایی، تدارکات، انتظامات و علی الخصوص در مراسم عزاداری یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های کانون امام حسن عسکری(ع) یعنی نزدیکی نوجوانان به دستگاه اهل بیت (ع) محقق می شود.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری امام حسن عسکری(س) افزود: همین ارتباط و نزدیکی نوجوان به دستگاه اهل بیت (ع) سبب معرفت و آشنایی با این خانواده شده و از بسیاری از معضلات جامعه جلوگیری خواهد شد.

وی به تعطیلی برنامه ‌های اوقات فراغت کانون فرهنگی هنری امام حسن عسکری(س) پردیسان قم در دهه اول محرم اشاره کرد و گفت: برنامه های اوقات فراغت از 20 خردادماه برای اعضای مقطع تحصیلی ابتدایی و متوسطه اول و 1 تیر برای مقطع تحصیلی متوسطه دوم آغاز شده و تا پایان تابستان امسال ادامه دارد.

 

حجت الاسلام و المسلمین صفائي زاده با اشاره به ثبت نام بیش از 200 نوجوان در برنامه های غنی سازی اوقات فراغت این کانون، افزود: برنامه های این کانون برای غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان، برگزاری کلاس های آموزش مهارت های کار با رایانه، آموزش فتوشاپ، ورد و پاورپوینت، آموزش تدوین، آموزش خوشنویسی، آموزش مکبری و اذان، کارگاه خلاقیت و کاردستی و آموزش های ورزشی از جمله تکواندو و جودو می باشد.

 

وی به برگزاری 8 کلاس آموزش زبان در کانون اشاره کرد و گفت: کلاس های آموزش زبان انگلیسی کانون امام حسن عسکری (ع) با مشارکت مرکز زبان حوزه علمیه قم مشغول به فعالیت شد و هم اکنون با توجه به استقبال گسترده خانواده ها از کلاس های زبان کانون، 8 کلاس مجزا به تفکیک رده های سنی از 12 سال به بالا تشکیل شده که بیش از 200 نفر از این کلاس ها استفاده می کنند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری امام حسن عسکری(س) افزود: از ابتدای محرم تا عاشورا تمام کلاس ها و برنامه های کانون به جز کلاس حفظ قرآن کریم، تعطیل شده است و ان شاالله بعد از پایان دهه دوباره فعال می شود.

 

وی به برگزاری برنامه اختصاصی نوجوانان در دهه اول محرم اشاره کرد و گفت: این برنامه هر روز صبح از ساعت 8 با قرائت زیارت عاشورا آغاز شده و بعد از عزاداری و صرف صبحانه، کلاس آموزش حفظ قرآن برگزار می شود.

 

حجت الاسلام و المسلمین صفائي زاده افزود: هیئت اختصاصی نوجوانان کانون هم با مداحی نوجوانان و با عنوان «محفل شهداء» به صورت ویژه در دهه دوم محرم برگزار می شود.