اجتماع باشکوه احلی من العسل در استان قم برگزار شد
اجتماع باشکوه احلي من العسل در استان قم برگزار شد
با حضور بالغ بر 1500 نوجوان عضو کانون های مساجد قم؛

اجتماع باشکوه احلی من العسل در استان قم برگزار شد

اجتماع باشکوه «احلي من العسل» همزمان با ششمين روز از ماه محرم با حضور بالغ بر 1500 نفر از نوجوانان عضو کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان قم برگزار شد.
شناسه خبر : 49849 تاریخ انتشار : ۲ مرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۳:۳۹

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم: اجتماع باشکوه «احلی من العسل» امروز 2 تیرماه همزمان با ششمین روز از ماه محرم منتسب به حضرت قاسم بن الحسن (ع) با حضور بالغ بر 1500 نفر از نوجوانان عضو کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان قم در آستان مقدس امامزاده علي بن جعفر (علیه السلام) برگزار شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین «محمدرضا حیدری» در حاشیه این مراسم گفت: انسان ها همیشه برای ترقی، رشد، پیشرفت و تعالی خود نیازمند یک الگو، شاخص و معیاری هستند که بوسیله آن معیار، خود را در یک سنجه ای قرار دهند و پیشرفت یا پسرفت خود را بر اساس آن شاخص بسنجند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم ادامه داد: امروز بهترین شاخص و معیار در جامعه اسلامی برای نشان دادن رشد و تعالی یا کاهش و پسرفت یک نوجوان با توجه به زیستی که دارد، جناب حضرت قاسم بن الحسن(ع) است.

 

وی تصریح کرد: حضرت قاسم بن الحسن(ع) انسانی تمام نما در الگو سازی نوجوان دینی است و به نحوی می تواند انسان تراز نوجوانان در جامعه اسلامی ما در این رده سنی و  به تعبیری مجسمه تراز الگوسازی نوجوان دینی باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین حیدری ادامه داد: ایشان در ابعاد مختلف دارای جامعیت هستند؛ چه در شجاعت، متانت و بردباری و چه در حلم و علم و معنویت و اخلاق از انسان های برجسته ای هستند که در عاشورا دارایی خود را به منصه ظهور رساند و ما امروز به نامی نیک و شخصیتی بزرگ و عظیم الشان در عاشورا از ایشان یاد می کنیم.

 

وی افزود: در همین راستا امروز با تدبیری که ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم داشت سوگواره احلی من العسل برنامه ریزی شد  و بیش از 1500 دانش آموز که عضو کانون های فرهنگی هنری مساجد، بودند ساماندهی شدند و گرد هم آمدند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم با بیان اینکه جهاد تبیین، بصیرت، حماسه و عاشورا در قالب معنویت در پرتو عقلانیت از موضوعات این مراسم است یادآور شد: این برنامه با مشارکت اداره کل آموزش و پرورش و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم برگزار شد.