برگزاری همایش چهارپایه خوانی مادحین نوجوان کانون های مساجد استان قم
برگزاري همايش چهارپايه خواني مادحين نوجوان کانون هاي مساجد استان قم

برگزاری همایش چهارپایه خوانی مادحین نوجوان کانون های مساجد استان قم

همايش چهار پايه خواني نوجوانان مداح کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد استان قم با حضور حاج عباس حيدرزاده مداح اهل بيت(ع) برگزار شد.
شناسه خبر : 50053 تاریخ انتشار : ۸ مرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۱:۵۵

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم: مراسم چهار پایه خوانی نوجوانان مداح کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم امروز (یکشنبه 8مردادماه) در محل این ستاد برگزار شد.

 

در این مراسم که با تدریس حاج عباس حیدرزاده مداح اهل بیت(ع) برگزار شد علاوه بر چهارپایه خوانی تعدادی از نوجوانان مداح، بحث آموزش ابتدایی، فلسفه و محاسن چهارپایه خوانی برای نوجوانان مداح ارائه شد.

 


حیدر زاده در این مراسم با بیان اینکه سنت چهارپایه خوانی به دوره قاجار برمی گردد، گفت: در دوره قاجار به بحث عزاداری و عاشورا بسیار اهمیت داده می شدو مجالس امام حسین(ع) در این دوره بسیار رونق گرفت.


وی یکی از مهمترین ابعاد چهارپایه خوانی را بعد حماسی آن عنوان کرد و گفت: شهدای کربلا وقتی به میدان می آمدند رجز می خواندند و حماسه می آفریدند و یکی از مهم ترین و اصلی ترین فاکتورهای پیروزی انقلاب اسلامی نیز همین عزاداری ها و چهارپایه خوانی ها بود.

 

این مداح اهل بیت(ع) در ادامه به نوجوانان مداح توصیه کرد: بهره گیری از اساتید فن، فراگیری علوم اهل بیت(ع)، اهمیت دادن به نماز، امر به معروف و نهی از منکر و انتقال سیره ظلم ستیزی امام حسین(ع) به مردم از اصول اولیه ای است که یک مداح باید در نظر داشته باشد تا بتواند هدایتگر مردم باشد.


لازم به ذکر است این مراسم با حضور یکصد نفر از نوجوانان مداح کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم و با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار می شود.