مسجد مبدا و خواستگاه انقلاب اسلامی/ مساجد ستاره درخشان منظومه دین است
مسجد مبدا و خواستگاه انقلاب اسلامي/ مساجد ستاره درخشان منظومه دين است
عضو قرارگاه بین‌المللی مساجد:

مسجد مبدا و خواستگاه انقلاب اسلامی/ مساجد ستاره درخشان منظومه دین است

حجت‌الاسلام و المسلمين حيدري با بيان اينکه مسجد ستاره درخشان منظومه دين است، اظهار کرد: گفت: وقتي به انقلاب اسلامي نگاه مي‌کنيد متوجه مي‌شويد که مبدا و خواستگاه همين انقلاب، مسجد بود. مسجد بود که حرکت عظيمي را در حوزه انقلاب اسلامي شکل داد.
شناسه خبر : 50474 تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۷:۵۳

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم: آیین تجلیل از خانواده شهدای بین‌الملل، فعالان بین‌المللی اربعین و مدافع حرم به مناسبت روز بزرگداشت مقام شهدای مدافع حرم با عنوان «فی الطریق الخمینی» و اولین نشست قرارگاه بین‌المللی مساجد جهان اسلام چهارشنبه ۱۸ مردادماه به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور برگزار شد.

 

حجت‌الاسلام و المسلمین «محمدرضا حیدری» مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم و عضو قرارگاه بین‌المللی مساجد در بخشی از این نشست، اظهار داشت: منظومه دین یک ستاره درخشان دارد و این ستاره مسجد است. اساس عبودیت و بندگی و به تعبیر مقام معظم رهبری ‌(مدظله‌العالی) منشاء تمامی کار‌های نیک مسجد است. ضمن اینکه استراتژی‌ترین مرکز مسجد است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم افزود: وقتی به همین انقلاب اسلامی نگاه می‌کنید متوجه می‌شوید که مبدا و خواستگاه همین انقلاب، مسجد بود. مسجد بود که حرکت عظیمی را در حوزه انقلاب اسلامی شکل داد. شهید سرافراز حاج قاسم سلیمانی نیز به مسجد نگاهی راهبردی داشت و عموم شهدای ما مسجدمحور بودند. این نشان می دهد مسجد ظرفیت قرار دادن انسان در مسیر عاقبت به خیری را دارد.

 

وی ادامه داد: شما اگر به خوبی دقت کنید متوجه می‌شوید که نگاه عموم شهدا به مساجد نگاه راهبردی بود. این موضوع خود نشان دهنده این موضوع است که مسجد این توانایی و ظرفتیت را دارد که بتواند انسان‌هایی را در مسیر شهادت و عاقبت به خیری تربیت کند و به تعبیری به حقیقت والای انسانی که توحید است برساند.

 

حجت‌الاسلام و المسلمین حیدری خاطرنشان کرد: ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور یک رویداد و اتفاق جدیدی را رقم زده است و آن هم نگاهی است که مساجد این ظرفیت را دارد که صادرکننده انقلاب اسلامی و پیام معارف ناب اهل بیت (ع) و پیام ناب هسته‌های مقاومت در جهان اسلام باشد.

 

وی اضافه کرد: این ظرفیت هم اکنون در اختیار ما قرار دارد و با هوش و استراتژی که حجت‌الاسلام و المسلمین خداداده در این موضوع دارند قرارگاه بین‌المللی مساجد تشکیل شده است و هدف آن نیز این است که هم اخوت جهان اسلام را داشته باشد و هم بتواند از این ظرفیت استراتژی که در حقیقت در قله توحید و معارف ناب است را در جهان منتشر کند.

 

عضو قرارگاه بین‌المللی مساجد عنوان کرد: ما در قرارگاه بین‌المللی مساجد در قم ۲۲۰ هزار نفر اتباع داریم که از این تعداد ۴۰ هزار نفر از اعضا جامعه المصطفی و خانواده‌های آن‌ها هستند. از روز اولی که توفیق داشتم در قم در این پست و جایگاه قرار داشته باشم، با توجه به اینکه برخی از محلات قم که اتباع نشین است و زیست و بوم آن محلات درکل بین المللی است ما از همان ابتدا با همین نیت که مساجد می‌توانند مرکز تربیت نیرو‌های اتباع برای آینده انقلاب اسلامی و سفیر انقلاب اسلامی در کشور‌های خودشان باشند، کارویژه‌ها و پیوست‌های بین‌المللی را تعریف کردیم.

 

وی اظهار داشت: در حال حاضر تعداد ۳۶۰۰ نفر عضو بین المللی در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم داریم که این تعداد عضو در ۴۳۰ کانون حضور دارند و به برکت اینکه کانون‌ها به صورت پراکنده در استان قم فعالیت می‌کنند، از همان ابتدا به مدیران کانون عرض کردم که باید شما با این نیت که باید این افراد را تربیت کنید تا مهره‎های اصلی هسته‌های مقاومت باشند.

 

حجت‌الاسلام و المسلمین حیدری افزود: از حجت‌الاسلام و المسلمین خداداده ریاست این نشست تقاضا می‌کنم که نقش مساجد در این قرارگاه برای اتباع در این قرارگاه مرکزی کانون‌های مساجد به صورت جدی دیده شود و یک پیوست مفصلی در این حوزه چه در قم و چه در تهران درنظر گرفته شود.