هویت بخشی به نوجوانان از اصول مهم فعالیت های راهبردی کانون های فرهنگی هنری مساجد است
هويت بخشي به نوجوانان از اصول مهم فعاليت هاي راهبردي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد است
رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور:

هویت بخشی به نوجوانان از اصول مهم فعالیت های راهبردی کانون های فرهنگی هنری مساجد است

حجت الاسلام والمسلمين خداداده با تاکيد بر اهميت بازخواني ماموريت هاي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد، تصريح کرد: هويت بخشي به نوجوانان از اصول مهم فعاليت هاي راهبردي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد است.
شناسه خبر : 50716 تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۱:۴۵

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم: حجت الاسلام والمسلمين کمال الدین خداداده در دیدار با آیت الله حسینی بوشهری رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که امروز (دوشنبه 30 مرداد) برگزار شد، ضمن ارائه گزارش مختصری از علکرد یک ساله امور مساجد کشور، بر اهمیت بازخوانی ماموریت های کانون های فرهنگی مساحد تاکید کرد و ابراز داشت: همزمان با افزایش فعالیت کانون ها باید ارتباط میان روحانیون و هیئت امنا با این سیاستها همراه بوده، بتوان نواجوانان و جوانان را برای نقش آفرنیی تمدنی آماده و تربیت کرد.

وی با ارائه گزارشی از فعالیت های شورای سیاستگذاری کانون فرهنگی هنری مساجد کشور بر چشم انداز این مجموعه و رویکردهای ستادی آن در احیای هویت و کارکردهای اصیل مسجد تأکید نمود و یادآور شد: با توجه به چهار مسئله مهم کانون، راهبردهایی در این مسیر تدوین و در فرایند عملیاتی سازی قرار گرفته است.

 

حضور کادر جوان و نوجوان در مدیریت کانون های فرهنگی هنری مساجد 

حجت الاسلام والمسلمین خداداده حضور کادر جوان و نوجوان در مدیریت کانون های فرهنگی هنری مساجد و نقش دادن به نوجوانان در این مسیر را بسیار مهم ارزیابی نمود و گفت: همه ی کانون ها در راستای هویت بخشی به نوجوانان، موظف به بکار گیری نوجوانان به عنوان کادر وعوامل اجرایی کانون هستند.

وی با اشاره به فعالیت کانون های خواهران در مساجد، ادامه داد: نقش آفرینی بانوان در حوزه فرهنگ و هنر بسیار مهم بوده و باید این ظرفیت را بیش از پیش در کانون های فرهنگی و هنری مساجد فعال نمود بویژه در حوزه عفاف و حجاب.

رئیس ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور بر اهمیت توجه به کارویژه های متعدد مساجد تأکید نمود و یادآور شد: حضور طلاب و نقش آفرینی این عزیزان در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، قطعا تاثیرات بسزایی را در تقویت فرهنگ دینی جامعه خواهد داشت. وی در بخش پایانی سخنان خود تشکیل هیئت اندیشه ورز فضلا و نخبگان حوزوی برای ترسیم دقیق راهبری های دینی از بستر مساجد را یکی از جدیدترین رویکردهای این مجموعه عنوان کرد.