ضرورت ترسیم بسته‌های آموزشی منسجم مسجد محور
ضرورت ترسيم بسته‌هاي آموزشي منسجم مسجد محور
قائم مقام جامعه المصطفی العالمیه تاکید کرد:

ضرورت ترسیم بسته‌های آموزشی منسجم مسجد محور

حجت الاسلام خالق پور با تاکيد بر ضرورت ترسيم بسته‌هاي آموزشي منسجم مسجد محور گفت: تربيت نيرو و برگزاري دوره هاي مهارتي مشترک و ورود به موضوع مساجد بين المللي نيازمند ترسيم سند جامع راهبردمحور عملياتي است.
شناسه خبر : 50726 تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۲:۱۸

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم: حجت الاسلام والمسلمین مجید خالق پور، قائم مقام جامعه المصطفی العالمیة در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین خداداده، رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، ضمن تسلیت ایام سوگواری اهل بیت علیهم السلام و گرامیداشت روز جهانی مسجد، به ظرافت های نقش آفرینی در عرصه بین الملل و لایه های آن اشاره کرد و افزود: ارتباط مساجد ایرانی با مساجد جهان اسلام، تقویت ارتباط مساجد تراز با ظرفیت های فرهنگی طلاب بین الملل و توانمندسازی فعالان فرهنگی عرصه بین الملل از بستر مسجد از جمله لایه هایی است که می تواند مورد توجه قرار گیرد.

 

وی در ادامه به ظرفیت‌های آموزشی و پژوهشی جامعه المصطفی در عرصه بین الملل اشاره کرد و گفت: با توجه به بنیه علمی و دانشی طلاب و دانش پژوهان، المصطفائیان از اثربخشی بالایی در جوامع برخودار بوده، ارتباط تنگاتنگی با توده‌های مختلف مردم دارند.

 

حجت الاسلام والمسلمین خالق پور با تأکید بر این که امروز محتوای اهل بیتی در عمق افکار اندیشمندان عرصه بین الملل از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، خاطرنشان کرد: جامعةالمصطفی درمیان مراکز دانشگاهی جهان، از هویت علمی و پژوهشی افتخار آفرینی برخوردار است.

 

وی بر اهمیت تدوین نظام‌نامه منسجم فعالیت‌ها و رویکردهای بین المللی تاکید کرد و گفت: عرصه بین الملل از چنان لایه های در هم تنیده و عمیقی برخودار است که اگر بدون سیاست دقیق مشخص بدین عرصه حساس ورود نماییم، در انجام ماموریت‌ها، با مشکلات عدیده و طاقت فرسایی روبرو خوهیم شد.

 

قائم مقام جامعه المصطفی العالمیة تربت نیروی تراز مسجد محور را از نخستین الزامات نقش آفرینی در عرصه فرهنگ دینی بین المللی دانست و یادآور شد: مرکز بیان جامعه المصطفی و برگزاری دوره های مهارتی ظرفیت آموزشی خوبی را پیش روی فعالان بین المللی ایجاد نموده است.

 

ترسیم بسته‌های آموزشی منسجم مسجد محور

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت ترسیم بسته‌های آموزشی منسجم مسجد محور تأکید نمود و خاطرنشان ساخت: تربیت نیرو و برگزاری دوره های مهارتی مشترک و ورود به موضوع مساجد بین المللی نیازمند ترسیم سند جامع راهبردمحور عملیاتی است.

 

جذب جوانان و نوجوانان مبتنی بر ادبیات روز در کانون های مساجد

حجت الاسلام و المسلمین کمال الدین خداداده رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در ابتدای این دیدار ضمن اشاره به نگاه تمدنی کانون فرهنگی هنری مساجد، گزارشی از آخرین رویکردهای ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور ارائه و جذب جوانان و نوجوانان مبتنی بر ادبیات روز را از مهمترین رسالت های این کانون ها عنوان کرد و ابراز داشت: در یک سال اخیر تحولاتی که در راستای رشد و توسعه فعالیت های مساجد دنبال می شود، مبتنی بر نگاه شبکه ای و بین المللی است.

 

حجت الاسلام والمسلمین خداداده گزارشی از فعالیت قرارگاه های علمیات های بین المللی ارائه کرد و یادآور شد: ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد در یک سال اخیر به مسئله مساجد جهان اسلام نیز ورود نموده، برنامه های متقنی را در این مسیر بازطراحی و شبکه عظیمی از پایگاه های فرهنگی و تبلیغی را شناسایی نموده است.

 

برگزاری دوره های توانمندسازی مدیریت مساجد

وی ارتباط میان مساجد و شبکه سازی رویکردهای مردم محور را مهم ارزیابی نمود و اظهار داشت: آشناسازی فعالان فرهنگی عرصه بین الملل با مساجد تراز کشور و برگزاری دوره های توانمندسازی مدیریت مساجد از جمله رویکردهایی است که می توان با همکاری جامعه المصطفی دنبال نمود.

 

حجت الاسلام والمسلمین خداداده بر اهمیت تاسیس کانون های فرهنگی مسجد محور در عرصه بین الملل تأکید نمود و خاطرنشان ساخت: هنر از جمله ظرفیت هایی است که اگر از بستر مسجد ارائه گردد؛ در حوزه توانمندسازی فرهنگ دینی جوامع اثربخش خواهد بود.