نقش مساجد در تقویت رویکرد معنوی در دنیای امروز
نقش مساجد در تقويت رويکرد معنوي در دنياي امروز
مسئول نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در استان قم تبیین کرد:

نقش مساجد در تقویت رویکرد معنوی در دنیای امروز

حجت الاسلام و المسلمين جهانگيري سهروردي با بيان اينکه مساجد در برابر جهاني سازي الحاد، سخن از ايمان و بازگشت به خدا مي گويند به تبيين نقش مساجد در تقويت رويکرد معنوي در دنياي امروز پرداخت.
شناسه خبر : 50749 تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۷:۰۰

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم: حجت الاسلام و المسلمین یحیی جهانگیری سهروردی مسئول نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در استان قم امروز در نخستین اجلاسیه بین المللی مساجد جهان اسلام که به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور در مسجد مقدس جمکران برگزار شد، گفت: آغاز این حرکت از شهر مقدس قم بسیار مهم و معنادار است.

 

وی با بیان اینکه متکثرترین و ایمانی ترین مرکز در کره زمین، مساجد است گفت: هیچ نهاد مردم نهاد و غیرمردم نهادی توان و ظرفیت مسجد را ندارد که بتواند بر اساس آموزه های دینی مردم را متحد کرده و از ظرفیت های آن ها استفاده کند.

 

حجت الاسلام و المسلمین یحیی جهانگیری سهروردی ادامکه داد: همه NGO ها در دنیا بر اساس میل و خواسته حاکمیت ها ایجاد شده اما مساجد مردم محور هستند و ما برای تقویت جایگاه مساجد نیاز به شبکه سازی داریم.

 

وی تصریح کرد: مساجد در برابر جهانی سازی الحاد، سخن از ایمان و بازگشت به خدا می گویند و نقش مساجد در تقویت رویکرد معنوی در دنیای امروز بسیار موثر است.

 

حجت الاسلام و المسلمین یحیی جهانگیری سهروردی تاکید کرد: تلاش کانون های فرهنگی هنری مساجد در شکل گیری قرارگاه بین المللی مساجد بسیار مهم و پربرکت است .

 

مسئول نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در استان قم با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) بیش از ساختن مسجد به دنبال ساختن مسجدی ها بود گفت: رسول الله(ص) بیشتر به دنبال نرم افزار و تربیت نیروی انسانی به واسطه زلال معارف اسلامی بود تا مبادا در جامعه اسلامی مسجد ضرارها شکل بگیرد.

 

وی افزود: اگر بخواهیم با بهره گیری از مساجد جلوی آسیب ها و انحرافات را بگیریم باید از ظرفیت نخبگان و کارشناسان و دغدغه مندان به خوبی استفاده کنیم.

 

مسئول نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در استان قم تصریح کرد: مساجد به عنوان خانه خدا، جایگاه ایمان و معنویت است و باید از این ظرفیت به درستی استفاده شود.

 

وی با بیان اینکه ما به اندیشه ای از سنخ اندیشه حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری نیاز داریم تا بدانیم چگونه می توان جایگاه رفیع مساجد را تقویت کرد گفت: مسجد ما باید جایی باشد که همه بیایند اما خروجی نهایی آن تربیت و پرورش انسان متعالی باشد.