مجمع اخوت مساجد جهان اسلام راه‌اندازی می شود
مجمع اخوت مساجد جهان اسلام راه‌اندازي مي شود
رییس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور:

مجمع اخوت مساجد جهان اسلام راه‌اندازی می شود

حجت‌الاسلام والمسلمين خداداده با تأکيد بر ضرورت شبکه‌سازي در امور مساجد جهان اسلام، گفت: ارتباط و تعامل دوسويه، عمران و آباداني مساجد، ارتباط مستمر و شبکه‌سازي از اهداف مهم مجمع اخوت مساجد جهان اسلام خواهد بود.
شناسه خبر : 50750 تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۷:۰۹

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم: حجت‌الاسلام والمسلمين کمال الدین خداداده امروز دوشنبه در نخستین اجلاس بین‌المللی مساجد جهان اسلام در مسجد مقدس جمکران، بیان داشت: با ایجاد مجمع اخوت مساجد جهان اسلام، بسیاری از مشکلات مساجد، هیات امنا و سایر امور جاری با همراهی، مشارکت و مطالبه‌گری عمومی در روند بهتری مدیریت می‌شود.

 

وی با اشاره به‌ ضرورت شناسایی و ارتباط‌ گیری با مساجد شاخص جهان اسلام، اظهار داشت: همه امور و برنامه‌ریزی‌های ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور به‌صورت مردمی انجام می‌گیرد و وابستگی مستقیمی به هیچ نهاد و دولتی ندارد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمين خداداده یادآور شد: ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور هیچ محدودیتی در احیای مساجد و عملیاتی‌شدن ایده‌های پیرامون مساجد ندارد.

 

وی با بیان اینکه مسجد هیچ نهاد و جایگزینی ندارد، عنوان کرد: مسجد تنها مرکز و نهاد انسان‌ساز و تربیت‌محوری است که هیچ حد و مرزی ندارد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمين خداداده با بیان اینکه جهان اسلام از نبود شبکه، تعامل و عدم اخوت در رنج است، ادامه داد: مسجد نباید فقط نمازخانه باشد؛ بلکه مسجد نیز به‌مثابه سایر نهادهای فرهنگی و دینی، کارکردهای خود را متناسب با نیازهای جدید زمانه بروز کند.

 

رییس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: با زبان سنتی و روش‌های قدیمی نمی‌توان همه جوانان و نوجوانان را جذب مسجد کرد؛ جذب جوانان در مسجد نیازمند رفتن راه‌های جدیدی متناسب با شرایط و ویژگی‌های زمانه است.