توجه به ساخت و توسعه مساجد در آفریقا ضروری است
توجه به ساخت و توسعه مساجد در آفريقا ضروري است
عضو هیئت تحریریه شبکه مهدی TV از کشور کنیا تاکید کرد:

توجه به ساخت و توسعه مساجد در آفریقا ضروری است

مويگا محمد گفت: ضروري است مسجد سازي در آفريقا به طور جدي دنبال شود و از سويي زمينه حمايتي نيز در اين باره فراهم گردد، به خصوص در کشورهايي که جمعيت شيعه دارد ما نياز به نهضت مسجد سازي هستيم.
شناسه خبر : 50777 تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۱:۰۲

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم: مویگا محمد، عضو هیئت تحریریه شبکه مهدی TV از کشور کنیا دوشنبه 30 مرداد در نخستین اجلاس بین‌المللی مساجد جهان اسلام در مسجد مقدس جمکران، با اشاره به برخی فرصت ها و تهدیدات در مسیر ساخت و توسعه مساجد در آفریقا اظهار داشت: در خصوص تشریح وضعیت آفریقا باید به این نکته اشاره کنم که مردم و خیرین مسجدساز، آفریقا را به عنوان یک کشور می شناسند و نه یک قاره و لذا برخی اوقات که تأکید بر ساخت مسجد داریم، گفته می شود که در فلان جای آفریقا این میزان مسجد ساختیم و بر این اساس فکر می کنند که آفریقا یک کشور است و حال آن که یک قاره پهناور به شمار می رود.

 

وی افزود: آن چه مهم است این که باید این نگاه اصلاح شود و مسجد سازی در آفریقا به طور جدی دنبال شود و از سویی زمینه حمایتی نیز در این باره فراهم گردد، به خصوص در کشورهایی که جمعیت شیعه دارد ما نیاز به نهضت مسجد سازی هستیم.

 

وی همچنین گفت: از سوی دیگر برخی جاها نیز برای کمک به ساخت مسجد، نیاز به وقف زمین احساس می شود که در این باره نیز باید حمایت هایی صورت گیرد.

 

وی یادآور شد: ما باید البته به دنبال تقویت مشارکت های مردمی در این زمینه باشیم اما در عین حال باید توجه داشت که در برخی مناطق توان مردم در این باره ضعیف است.