لزوم توجه به کارکردهای متنوع مسجد به منظور دستیابی به جایگاه واقعی آن
لزوم توجه به کارکردهاي متنوع مسجد به منظور دستيابي به جايگاه واقعي آن
اندیشمند سنگالی:

لزوم توجه به کارکردهای متنوع مسجد به منظور دستیابی به جایگاه واقعی آن

حجت الاسلام و المسلمين عبدالله ساجو با تاکيد بر توجه به ساختار ها و توليد محتواي تبليغي، گفت: بايد راهکارهايي ارايه دهيم تا جايگاه واقعي مسجد با کارکردهاي متنوع آن به درستي تبيين شود. براي توفيق در عرصه مسجد هم بايد به ساختارها توجه کرد و هم اين که محتواي تبليغي مناسبي را درنظر گرفت.
شناسه خبر : 50785 تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۱:۳۷

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم: حجت الاسلام و المسلمين عبدالله ساجو از اندیشمندان کشور سنگال دوشنبه 30 مرداد در نخستین اجلاس بین‌المللی مساجد جهان اسلام در مسجد مقدس جمکران، با اشاره به کارکردهای مختلف در امور تربیتی و اجتماعی و فرهنگی ابراز داشت: قبل از هر چیز باید توجه داشت که مسجد تنها برای اقامه نماز است و لذا باید زمینه ای فراهم شود که فعالیت های قرآنی و بیان احکام در آن ها انجام شود.

 

وی افزود: ما در این عرصه نیازمند مبلغان بین المللی هستیم که دارای توانمندی های لازم باشند، ضمن آن که به لحاظ محتوایی نیاز به حمایت هایی داریم تا در نهایت اهالی مسجد را از منظر محتوایی غنی و پربار کنیم.

 

وی گفت: البته اگر نقدهایی داریم باید راهکارهایی ارایه دهیم تا جایگاه واقعی مسجد با کارکردهای متنوع آن به درستی تبیین شود. برای توفیق در عرصه مسجد هم باید به ساختارها توجه کرد و هم این که محتوای تبلیغی مناسبی را درنظر گرفت، ضمن آن که مبلغان در مسجد باید تفاوت های هر جامعه ای با قومیت ها و مذاهب را در نظر بگیرند و گرنه در بحث تبلیغ دین و آموزه های دینی با وجود هزینه کردها به نتیجه مطلوب نمی رسیم.