مشکلات ساخت و توسعه مساجد در کشورهای اسلامی را بشناسیم
مشکلات ساخت و توسعه مساجد در کشورهاي اسلامي را بشناسيم

مشکلات ساخت و توسعه مساجد در کشورهای اسلامی را بشناسیم

يکي از فعالان فرهنگي و ديني جهان اسلام گفت: به لطف الهي بعد از پيروزي انقلاب اسلامي در ايران، هزاران مسجد ساخته شد، البته در جمهوري اسلامي ايران، شايد مسجد ساختن راحت باشد اما کشورهايي داريم که نه مي گذارند مسجد ساخته شود و نه اجازه مي دهند جوانان به مسجد بروند.
شناسه خبر : 50787 تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۱:۵۵

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم: یکی از فعالان فرهنگی و دینی جهان اسلام، دوشنبه 30 مرداد در نخستین اجلاس بین‌المللی مساجد جهان اسلام در مسجد مقدس جمکران، با بیان این که باید مشکلات و دشواری های احداث مساجد و توسعه فعالیت های مرتبط با مساجد را در کشور های مختلف به ویژه کشورهای آسیای میانه مورد توجه و تحلیل قرار دهیم، گفت: به لطف الهی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، هزاران مسجد ساخته شد، البته در جمهوری اسلامی ایران، شاید مسجدساختن و حسینیه ساختن راحت باشد اما کشورهایی داریم که نه می گذارند مسجد ساخته شود و نه اجازه می دهند جوانان به مسجد بروند.

 

وی افزود: متأسفانه مبارزه با مظاهر معنوی و دینی در برخی کشورها از سوی حاکمیت ها دنبال می شود، به نحوی که در برخی کشورها حتی حجاب داشتن را قبول نمی کنند و لذا از جمهوری اسلامی ایران می خواهیم که با ارتباطات بین المللی خود، زمینه ای فراهم کند که مشکلات در این عرصه کاهش یابد.

 

وی گفت: از سوی دیگر در برخی کشورها امکان وقف برای ساخت مسجد وجود ندارد و در این رابطه نیز برای حل مشکل باید چاره ای اندیشید.

 

وی بیان داشت: مسجد کانون بسیار مهمی در جهان اسلام و در مسیر هدایت بشریت است که در این زمینه باید به ابعاد مختلف آن توجه کرد و از دیدگاه صاحب نظران به خوبی بهره بُرد.