مساجد در شکل گیری تمدن نوین اسلامی نقش کلیدی ایفا می کنند
مساجد در شکل گيري تمدن نوين اسلامي نقش کليدي ايفا مي کنند
اندیشمند دینی و امام جمعه یکی از مناطق کشور پاکستان:

مساجد در شکل گیری تمدن نوین اسلامی نقش کلیدی ایفا می کنند

حجت الاسلام والمسلمين محمد لطيف مطهري گفت: رهبر معظم انقلاب تأکيد دارند که براي زمينه سازي جهت ظهور ولي عصر(عج) و شکل گيري تمدن نوين اسلامي بايد به نقش مساجد اهميت بيش از پيشي داده شود و بي شک اگر ما رويکرد جديدي براي جذب نسل جديد داشته باشيم در امور تربيتي نيز با موفقيت روبرو خواهيم بود.
شناسه خبر : 50797 تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۵:۰۷

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم: حجت الاسلام والمسلمين محمد لطیف مطهری، اندیشمند دینی و امام جمعه یکی از مناطق کشور پاکستان دوشنبه 30 مرداد در نخستین اجلاس بین‌المللی مساجد جهان اسلام در مسجد مقدس جمکران، با اشاره به نام گذاری 30 مرداد به عنوان روز جهانی مسجد گفت: هتک حرمت صهیونیست ها نسبت به مسجدالاقصی باعث شد که چنین روزی با پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز جهانی مسجد نام گذاری شود.

 

وی با اشاره به این که در آیات و احادیث نورانی به اهمیت مسجد توجه خاصی شده است، افزود: رهبر معظم انقلاب تأکید دارند که برای زمینه سازی جهت ظهور ولی عصر(عج) و شکل گیری تمدن نوین اسلامی باید به نقش مساجد اهمیت بیش از پیشی داده شود و بی شک اگر ما رویکرد جدیدی برای جذب نسل جدید داشته باشیم در امور تربیتی نیز با موفقیت روبرو خواهیم بود.

 

وی بیان داشت: ما که در راستای نهضت انبیا و اولیای الهی حرکت می کنیم به طور جدی معتقد هستیم که مسجد کانونی است که ارتباط انسان با خالق خویش را برقرار می سازد، از سوی دیگر ما باید به کارکردهای متنوع مساجد توجه کنیم و از تجربه فعالیت مساجد خوب به خصوص در کشور جمهوری اسلامی ایران الگو بگیریم.کارکردهای اخلاقی و تربیتی، فرهنگی و اجتماعی و حتی سیاسی و اقتصادی باید تبیین و تشریح شود تا بتوانیم مساجد جهان اسلام را در مسیر و جایگاه اصیل خود احیا کنیم.

 

حجت الاسلام والمسلمين لطیف مطهری ادامه داد: نکته مهم دیگر این که مساجد باید توسط مردم و شخصیت های نخبه و فعال فرهنگی اداره شود و گاهی اوقات در برخی کشورهای اسلامی این خلأ به طور جدی احساس می شود. بنده معتقدم که مسجد باید رابطه خوبی با آحاد مردم به خصوص نسل جوان و از جمله نخبگان داشته باشد که اگر این طور شد، برکاتش را شاهد خواهیم بود.