همجواری با آستان فاطمی(س) و حوزه علمیه توانمندی‌های بسیار در کانون‌های مساجد قم ایجاد کرده است
همجواري با آستان فاطمي(س) و حوزه علميه توانمندي‌هاي بسيار در کانون‌هاي مساجد قم ايجاد کرده است
مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم؛

همجواری با آستان فاطمی(س) و حوزه علمیه توانمندی‌های بسیار در کانون‌های مساجد قم ایجاد کرده است

حجت‌الاسلام حيدري با اشاره به دستاوردهاي نمايشگاه توانمندي‌ها و دستاوردهاي کانون‌هاي مساجد استان قم که با مشارکت ۴۰ کانون فرهنگي هنري در جوار حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، گفت: همجواري با حرم حضرت معصومه(س) و نيز حوزه علميه قم به اين کانون‌ها ظرفيت بالايي در اجراي برنامه‌هاي محتوايي داده است.
شناسه خبر : 52482 تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۲:۲۹

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم، بچه‌های مساجد استان قم در روزهای گذشته شاهد برپایی نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای کانون‌های مساجد این استان بودند؛ نمایشگاه که در جوار حرم حضرت فاطمه معصومه(س) برپا شد و توانست گوشه‌ای از آنچه را که کانون‌های فرهنگی هنری و بچه‌های مسجد به موفق به انجام آنها شده‌اند، در معرض دید قرار دهند.

 

حجت‌الاسلام محمدرضا حیدری درباره اهدافی که از برگزاری این نمایشگاه سه روزه دنبال شد، اظهار کرد: این نمایشگاه علاوه بر معرفی توانمندی های کانون های فرهنگی هنری به اعضا و عموم مردم، فرصت تبادل تجربه و معرفی ظرفیت ها برای بهره مندی متقابل را نیز فراهم آورد و در روزهای ۲۵ تا ۲۷ مهرماه در صحن جوادالائمه(ع) آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع) پذیرای بازدیدکنندگان بود.

 

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم ادامه داد: بیش از ۴۰ کانون فرهنگی هنری از مساجد استان قم در این نمایشگاه حضور داشتند که از این تعداد نزدیک به ۲۵ کانون مسجدی دارای غرفه بودند و دیگر کانون ها با برنامه هایی همچون اجرای سرود و نمایش، معرفی دستاورد و ... در این نمایشگاه به ارائه و معرفی دستاوردهای خود پرداختند.



وی درباره نحوه گزینش این کانون های مسجد برای حضور در نمایشگاه، بیان کرد: از یک ماه قبل با جلسات متعددی برای ارزیایی محتوایی و برنامه ای با این کانون ها برگزار و توانمندی و ظرفیت آنها برای این حضور سنجیده شد.

 

حجت الاسلام حیدری با بیان اینکه سطح استقبال از نمایشگاه علی‌رغم آنکه نخستین تجربه برپایی بود قابل توجه بود، ابراز کرد: این نمایشگاه مورد استقبال زائران ایرانی و غیرایرانی قرار گرفت چون بازدیدکنندگانی از دیگر کشورها نیز داشتیم؛ همچنین، نمایندگان مجلس، معاونان استاندار قم، رئیس و معاونان ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، مدیران کل دستگاه های اجرایی استان قم، مدیران ستاد کانون های مساجد دیگر استان ها، اعضای کانون های فرهنگی هنری و ... نیز از بازدیدکنندگان این نمایشگاه بودند. علاوه بر این، به دلیل برگزاری تجمعات اعتراضی نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه در آستان حضرت معصومه(س)، فرصت برای حضور حداکثری بازدیدکنندگان از این نمایشگاه نیز فراهم شد.

 

وی با بیان اینکه این نمایشگاه کمک کرد تا کانون ها توانمندی خود در عرصه های مختلف را عرضه کنند، تأکید کرد: مشاوره و سبک زندگی، خانواده، کارآفرینی و اشتغال‌زایی، امور تربیتی، سرود، نمایش، هنرهای تجسمی و ... از محورهایی است که بچه های مسجد توانمندی و استعداد خود در آنها را در این نمایشگاه عرضه کردند و توانستند نگاه های مثبت و موافق را جلب و همراه کنند.

 

حجت الاسلام حیدری با بیان اینکه این نمایشگاه برای کانون های مساجد جذاب و انگیزه‌بخش است، گفت: اینکه در این نخستین تجربه و علی‌رغم فرصت محدود سه‌روزه جمع کثیری در نمایشگاه حضور یافتند و با توانمندی کانون های مساجد آشنا شدند باعث می شود در صورت استمرار برپایی این نمایشگاه، در سال های آتی شاهد برنامه های قوی تر و غنی تر باشیم.

 

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم تصریح کرد: بیش از ۴۰ گروه سرود و نمایش در این سه روز اجرای برنامه داشتند که این هم برای بازدیدکنندگان قابل توجه بود.

 

وی با بیان اینکه از یک سال گذشته نهضت کادرسازی نوجوانان در کانون های فرهنگی هنری استان قم راه اندازی شده است، ابراز کرد: بنابر بررسی های انجام شده به این نتیجه رسیدیم که به منظور هویت بخشی به این نوجوانان به عنوان کادر مسجدی، احکامی اعطا شود که در خلال برنامه های نمایشگاه این اقدام نیز انجام شد.

 

حجت الاسلام حیدری اضافه کرد: تقدیر از شش کانون برترِ شرکت کننده در طرح «نمازیاوران» و نیز ۱۰ کانون برتر طرح ملی «مسجد کانون نشاط» و شش تن از مدیران فعال کانون های مسجدی که در اجرای طرح ملی «مسجد کانون نشاط» مشارکت داشته اند نیز در آیین اختتامیه این نمایشگاه انجام شد.

 

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم با اشاره به ظرفیت بالای کانون های فرهنگی هنری این استان، تأکید کرد: همجواری با حرم حضرت معصومه(س) و نیز حوزه علمیه قم به این کانون های ظرفیت بالایی در اجرای برنامه های محتوایی داده است که باید شناسای و احصاء و در راستای تحقق اهداف، به کار گرفته شود.

 

گفتنی است، در استان قم 439 باب کانون فرهنگی هنری در جوار مساجد فعال هستند و در عرصه های مختلف اعم از هنر، سبک زندگی، مقابله با آسیب های اجتماعی، کارآفرینی و ... فعالیت می کنند.