استقبال گسترده دهه هشتادی ها از برنامه های کانون امام سجاد(ع)
استقبال گسترده دهه هشتادي ها از برنامه هاي کانون امام سجاد(ع)
مدیرکانون فرهنگی هنری امام سجاد (ع):

استقبال گسترده دهه هشتادی ها از برنامه های کانون امام سجاد(ع)

شهبازي با اشاره به حضور گسترده جوانان و نوجوانان در برنامه هاي مسجد و کانون گفت: دويست جوان و نوجوان در کانون مشغول فعاليت هستند که اغلب در مقطع متوسطه اول و دوم مشغول به تحصيل هستند.
شناسه خبر : 52664 تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۳:۱۹

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم، کانون های فرهنگی هنری مساجد به عنوان یک پایگاه فرهنگی و انقلابی در سطح کشور همواره در مسیر خنثی سازی توطئه های دشمنان و همچنین در زمینه گسترش برنامه ها و فعالیت های فرهنگی نقش بسزایی داشته اند به گونه ای که در استان قم نیز این کانون ها در تمام مناطق شهری و روستایی در کنار مساجد فعال شده و فعالیت های فرهنگی هنری را ادامه می دهند.

 

این کانون ها علاوه بر جذب جوانان به مساجد در راستای غنی سازی اوقات فراغت جوانان و همچنین آموزش به آنها در تمام طول سال فعال بوده که این اقدامات علاوه بر توسعه برنامه های فرهنگی در توانمندسازی جوانان و کادرسازی نیز موثر هستند.

 

در همین ارتباط گفتگویی انجام داده ایم با مسئول یکی از کانون های موفق قم که در پی می آید.

 

احمد شهبازی، مدیرکانون فرهنگی هنری مسجد امام سجاد (ع) با اشاره به حضور گسترده جوانان و نوجوانان در برنامه های مسجد و کانون گفت: دویست جوان و نوجوان در کانون مشغول فعالیت هستند که اغلب در مقطع متوسطه اول و دوم مشغول به تحصیل هستند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری امام سجاد (ع) با اشاره به همدلی ارکان مسجد گفت: همه فعالین فرهنگی در مسجد تحت نظر امام‌جماعت مسجد فعالیت می کنند و این همدلی یکی از رموز موفقیت این مسجد در جذب جوانان و نوجوانان است.

 

وی با اشاره برنامه های مختلف این کانون گفت: ما در همه مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی برنامه های مختلفی را برگزار می کنیم.

 

شهبازی ادامه داد: علاوه بر برنامه های فرهنگی هنری و ورزشی سه هیئات فعال داریم. هیئت محبان السجاد (ع) که ویژه عموم بوده، همچنین دو هیئات دانش آموزی نیز در این مسجد فعال هستند که به نام هیئات دانش‌آموزی کبوتران حرم فعالیت می کند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری امام سجاد (ع)  افزود: هیئاتی نیز توسط خواهران به نام مکتب الزهرا(س) برپا شده است که سه‌شنبه‌ها برنامه دارد و حدود یک سال از فعالیت این هیئت می‌گذرد.

 

شهبازی برگزاری دوره‌های مختلف فرهنگی بویژه در زمینه سبک زندگی و همچنین برگزاری مسابقات ورزشی را از جمله برنامه های شاخص این کانون عنوان کرد.

 

وی تصریح کرد: کانون امام سجاد(ع) مجهز به خانه دیجیتال با 12 دستگاه رایانه می باشد و برنامه های آموزشی متنوعی در کنار برنامه های معارفی و قرآنی برای اعضای کانون برگزار می کند.

مدیر کانون فرهنگی هنری امام سجاد (ع) در پایان به فعالیت های خیریه اشاره کرد و گفت:  ما حدود یکصد خانواده نیازمند را شناسایی کرده ایم که تحت پوشش خیریه این مسجد با مدیریت امام‌ جماعت مسجد هستند.