کانونی که دو کتابخانه مجزا ویژه خواهران و برادران در مسجد ایجاد کرده است
کانوني که دو کتابخانه مجزا ويژه خواهران و برادران در مسجد ايجاد کرده است

کانونی که دو کتابخانه مجزا ویژه خواهران و برادران در مسجد ایجاد کرده است

مدير کانون فرهنگي هنري مسجد انصارالحسين(ع) از فعاليت همزمان دو کتابخانه ويژه خواهران و برادران در اين مسجد خبر داد.
شناسه خبر : 53097 تاریخ انتشار : ۲ آذر ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۱:۳۶

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم؛ کانون های فرهنگی هنری مساجد به عنوان یک پایگاه فرهنگی و انقلابی در سطح کشور همواره در مسیر خنثی سازی توطئه های دشمنان و همچنین در زمینه گسترش برنامه ها و فعالیت های فرهنگی نقش بسزایی داشته اند به گونه ای که در استان قم نیز این کانون ها در تمام مناطق شهری و روستایی در کنار مساجد فعال شده و فعالیت های فرهنگی هنری را ادامه می دهند.

 

این کانون ها علاوه بر جذب جوانان به مساجد در راستای غنی سازی اوقات فراغت جوانان و همچنین آموزش به آنها در تمام طول سال فعال بوده که این اقدامات علاوه بر توسعه برنامه های فرهنگی در توانمندسازی جوانان و کادرسازی نیز موثر هستند.

 

در همین ارتباط گفتگویی انجام داده ایم با مسئول یکی از کانون های موفق قم که در پی می آید.

 

مرضیه جعفری مدیر خواهران کانون فرهنگی هنری انصارالحسین(ع) با اشاره به سابقه فعالیت این کانون گفت: این کانون ۱۵ سال است که فعالیت خود را آغاز کرده است.

 

وی با اشاره به تعداد اعضای کانون تصریح کرد: چهارصد نفر عضو کانون خواهران مسجد هستند که تاکنون اسامی سیصد نفر از دختران در سامانه ثبت نام کرده اند و حدود صد نفر نیز هنوز در سامانه ثبت نام نشده اند.

 

مدیر خواهران کانون فرهنگی هنری انصارالحسین(ع) با اشاره به فعالیت های کانون تصریح کرد: در ایام اوقات فراغت کلاس های مختلف قرآنی، فرهنگی، هنری، آموزشی در کانون برگزار می شد و در حال حاضر و با آغاز فعالیت مدارس  یکشنبه ها در کانون برنامه داریم که حداقل صدنفر از دختران در این برنامه ها شرکت می کنند.

 

وی همچنین به کلاس های ورزشی اشاره کرد و گفت: دوسال است که فعالیت های ورزشی از جمله پیلاتس درکانون آغاز شده و مورد استقبال خواهران قرارگرفته است.

 

جعفری در ادامه به فعالیت کتابخانه کانون اشاره کرد و گفت: کتابخانه در حدود ۱۰ سال است که در مسجد فعال شده است ودر حال حاضر دو کتابخانه به صورت مجزا ویژه خواهران و برادران در مسجد فعال است.

 

وی با بیان اینکه کتابخانه خواهران در طبقه سوم مسجد ایجاد شده و ۱۸۰ نفر عضو این کتابخانه هستند گفت: سالن این کتابخانه دارای ۵۰ میز و صندلی کتابخانه ای است.

 

مدیر خواهران کانون فرهنگی هنری انصارالحسین(ع) با بیان اینکه مخزن این کتابخانه دارای بیش از چهار هزار جلد کتاب می باشد ادامه داد: دو مسئول کتابخانه در دو شیفت صبح و عصر از ساعت ۸صبح تا ۷ شب به اعضا خدمات می دهند.