ثبت ۱۱۳ پایگاه قرآنی در مساجد استان قم
ثبت ۱۱۳ پايگاه قرآني در مساجد استان قم
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان قم خبر داد:

ثبت ۱۱۳ پایگاه قرآنی در مساجد استان قم

حجت‌الاسلام‌ حيدري از ثبت ۱۱۳ پايگاه قرآني در مساجد استان قم به همت کانون هاي مساجد استان خبر داد.
شناسه خبر : 54103 تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۶:۱۵

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد قم، حجت‌الاسلام‌ ن « محمدرضا حیدری»  با اشاره به طرح ملی «هر مسجد، یک پایگاه قرآنی» گفت: هدف از این طرح، تلاوت مجلسی قرآن در مساجد به‌ صورت هفتگی است که در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مبنی بر قرآنی کردن مساجد انجام شده است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم افزود: در شهر قم ۱۱۳ پایگاه قرآنی ثبت کرده‌ایم که ۲۵۰ قاری و مربی قرآن به ما معرفی شده است، از این تعداد برخی افراد داوطلبانه به میدان آمده‌اند و تعدادی دیگر از میان استعدادها شناسایی شده‌اند.

 

وی با بیان اینکه ساخت سه مستند قرآنی را در دستور کار داریم تصریح کرد: همچنین کرسی های تلاوت قرآن به مساجد برتر ارائه می شود.

 

حجت‌الاسلام‌ حيدري با اشاره به اینکه مخاطبان این طرح عموم نمازگزاران و اهالی مساجد هستند، گفت: اما در بحث آموزش، تبلیغ و ترویج تمرکز بیشتر روی نوجوانان و جوانان دهه هشتادی و نودی است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم ادامه داد: از مؤسسات قرآنی تقاضای همکاری داریم، چراکه این مؤسسات آموزش‌های تخصصی قرآنی دارند و در مساجد هم استعدادهای خوبی وجود دارد.

 

وی با اشاره به نحوه همکاری مؤسسات قرآن و مساجد گفت: با توجه به بعد مسافت به هر مؤسسه‌ یک یا دو مسجد معرفی می‌شود تا مؤسسات بتوانند درآنجا برنامه‌های قرآنی با هدف شناسایی استعدادها برگزار کنند و در جهت تعلیم آن‌ها گام بردارند، چراکه در مساجد کلاس‌های تخصصی قرآنی برگزار نمی‌شود و بیشتر کلاس‌ها به‌ صورت عمومی هستند، به همین دلیل افراد وقتی به سطح بالایی می‌رسند با توجه به نیازی که در بحث آموزش احساس می‌شود به مؤسسات تخصصی می‌روند.

 

حيدري تصریح کرد: کلاس‌های عمومی در مساجد استقبال خوبی دارند، اما برای کلاس‌های تخصصی باید استعدادیابی صورت بگیرد و در این طرح آمادگی این مهم وجود دارد و از مؤسسات تقاضا داریم هفته‌ای یک بار در مساجد حضور پیدا کرده و استعدادهای مختلف را شناسایی کنند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم گفت: اساتید این کلاس‌ها از بین قاریان انتخاب می‌شوند، از مؤسسات تقاضا می‌شود به مساجد بیایند تا قاریان آن‌ها بین مردم شناخته شوند چراکه خیلی از آن‌ها با وجود استعداد بالا، شناخته شده نیستند، این طرح به آن‌ها کمک می‌کند که این افراد شناسایی شوند و در مراسم‌ مختلف از آن‌ها استفاده شود.