کانونی که دختران را با هویت زن مسلمان آشنا می‌کند
کانوني که دختران را با هويت زن مسلمان آشنا مي‌کند

کانونی که دختران را با هویت زن مسلمان آشنا می‌کند

مدير کانون فرهنگي هنري طلايه داران نور با اشاره به برنامه هاي اين کانون تخصصي در راستاي آشنايي دختران نوجوان با هويت زن مسلمان، گفت: آشنايي با کمالات زن مسلمان و راه کسب اين کمالات جهت تقرب الهي، راهبردي است که جهت ارائه الگوي سوم زن، در اين کانون دنبال مي شود.
شناسه خبر : 54146 تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۲:۵۵

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان قم، کانون های فرهنگی هنری مساجد به عنوان یک پایگاه فرهنگی و انقلابی در سطح کشور همواره در مسیر خنثی سازی توطئه های دشمنان و همچنین در زمینه گسترش برنامه ها و فعالیت های فرهنگی نقش بسزایی داشته اند.

 

ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در لبیک به مطالبات مقام معظم رهبری در موضوع زن و خانواده و به منظور ایجاد بستر پرورش زن تراز اسلام و انقلاب که نوعی ایجاد فرصت برای تمدن سازی است، اقدام به ایجاد کانون های تخصصی خواهران کرده است. ایجاد کانون های تخصصی خواهران گامی در جهت معرفی الگوی سوم زن و گامی در جهت حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی است. یکی از کانون های فعال در عرصه زنان کانون فرهنگی هنری طلایه داران نور مسجد حضرت فاطمه الزهرا(س) است که با ارائه برنامه های فرهنگی هنری مختلف بویژه تبیین سبک زندگی بانوان مقتدر اسلام سعی کرده است به این مهم دست یابد. در آستانه میلاد با سعادت حضرت فاطمه(س) به سراغ این کانون رفته ایم.

 

«فاطمه احمدی»، با اشاره به سابقه فعالیت ۱۳ ساله کانون فرهنگی هنری طلایه داران نور گفت: این کانون از سال ۱۳۸۹ فعالیت خود را در مسجد حضرت فاطمه الزهرا(س) آغاز کرده است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری طلایه داران نور با اشاره به استقبال گسترده از فعالیت های این کانون تصریح کرد: بیش از هزار نفر به صورت متغیر از برنامه های کانون بهره مند می شوند که از این تعداد ۷۱۰ نفر در سامانه بچه های مسجد ثبت نام کرده اند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت های خاص کانون فرهنگی هنری طلایه داران نور در خصوص ارائه الگوی سوم زن، گفت: جهت آشنایی اعضا با الگوی سوم زن مسلمان برنامه های کانون طلایه داران درحال حاضر در قالب جلسات مقدماتی برنامه هایی را دنیال می کند.

 

احمدی شناساندن زن شرقی منقطع از اسلام را یکی از این محورها عنوان کرد و گفت: زن در کشورهای شرقی زنی ناقص و ناکارآمد است و استعدادهای او رشد نیافته و با کمالات خود فاصله زیادی دارد؛ در کانون طلایه داران دختران نوجوان ابندا  باید با این نوع زن آشنا شوند.

 

وی  شناساندن زن غربی را دیگر محور این جلسات برشمرد و گفت: زن در غرب موجودی مسخ شده و بدون هویت مستقل است، زنی که هر روز از هر آنچه دارد عریان و دست خالی می گردد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری طلایه داران نور معرفی زن مسلمان را محور سوم جلسات عنوان کرد و افزود: زن مسلمان زنی است که هم برای زن شرقی و برای زن غربی نمونه کامل انسان رشد یافته و مفید و کارآمد است نه مانند زن شرقی در حاشیه و نه مانند زن غربی بی هویت.

 

وی ادامه داد: در کانون طلایه داران سعی داریم  دختران نوجوان با هویت زن مسلمان آشنا شوند به این ترتیب که در ابتدا با کمالات زن مسلمان آشنا می شوند و در مرحله دوم راه کسب این کمالات جهت تقرب الهی را می آموزند.

 

احمدی افزود: در ادامه قصد داریم با کمک حلقه های کتابخوانی و کلاس های متنوع اعضای کانون را با سبک زندگی و خصوصیات بانوان مقتدر اسلامی مانند حضرت زهرا سلام الله علیها و دیگر بانوان بزرگ اسلام آشنا کنیم که در این راستا از کتاب های علمای اسلام وبزرگان دین استفاده می کنیم از جمله  کتاب مطالبات رهبری از زنان، کتاب زن آینه جلال و جمال الهی و...

 

وی ادامه داد: این توانمندسازی ها در کانون طلایه داران در قالب حلقه های کتابخوانی از کتب استاد مطهری، جلسات پرسش وپاسخ در موضوعات اعتقادی و پاسخ به شبهات توسط خانم دکتر دلاور استاد حوزه صورت می گیرد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری طلایه داران نور افزود: همچنین ارائه مشاوره تخصصی در زمینه مهارت های آغاز زندگی و انتخاب همسر در راستای تشکیل خانواده جوان و موفق از دیگر برنامه های کانون است.

 

وی همچنین در پاسخ به این سوال که کانون های خواهران چقدر می توانند در ارائه این الگو موثر باشند و نقش آفرینی کنند، گفت: کانون‌های بانوان ابتدا باید با هم اندیشی، یک پروژه هدفمند کوتاه مدت و بلند مدت تعریف کنند و سپس برنامه هایی همسو جهت آشنایی دختران نوجوان با کمالات انسانی و اسلامی تدوین نموده و سپس راه وصول و کسب کمالات را نیز عملی آموزش دهند تا در نهایت دختران با الگوی کارآمد سوم زن که دارای هویت مستقل، آرمان‌های ارزشی و معنوی معین و مشخص است آشنا شده و انس بگیرند.

 

احمدی در بخش دیگری از سخنان خود به دیگر برنامه های کانون اشاره کرد و گفت: این کانون برای مقاطع مختلف سنی برنامه ریزی دارد. در اوقات فراغت برنامه های مختلفی برگزار شد از جمله برنامه های معرفتی شامل خداشناسی، تاریخ اسلام، دوره های اعتقادی، احکام و اخلاق و... که با حضور خانم دکتر دلاور از اساتید حوزه همراه با پرسش و پاسخ برگزار می شد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری طلایه داران نور به کلاس های قرآنی به عنوان دوره های ویژه و پرطرفدار کانون اشاره کرد و گفت: کلاس های مختلف قرآنی برای مقاع مختلف سنی داریم که مورد توجه ویژه اعضای کانون است.

 

وی ادامه داد: برگزاری کلاس های حفظ قرآن در سه مقطع سنی همراه با برگزاری کلاس های تثبیت، کلاس های صوت و لحن و تجوید، تدبر در قرآن، روخوانی، قصه های قرآنی، قرائت و روخوانی و... از جمله کلاس های قرآنی کانون فرهنگی هنری طلایه داران نور است.

 

احمدی همچنین به کلاس های ورزشی اشاره کرد و گفت: کلاس های ژیمناستیک، آمادگی جسمانی، تنیس روی میز، کاراته و دفاع شخصی، دارت و ...از جمله برنامه های ورزشی کانون در ایام اوقات فراغت بود.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری طلایه داران نور همچنین با اشاره به  استقبال بانوان از کلاس های هنری کانون افزود: طراحی و نقاشی، طراحی روی سفال، گلدوزی، خیاطی، میلبافی و... از جمله کلاس های هنری این کانون است.

 

وی در ادامه با بیان اینکه از سال ۱۳۹۰ کانون فرهنگی هنری طلایه داران نور به عنوان کانون تخصصی مشاوره معرفی شد، گفت: یکی از مباحث پررنگ و شاخص کانون بحث مشاوره است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری طلایه داران نور ادامه داد: مشاوره کودک و نوجوان، مشاوره ازدواج و پیش از ازدواج، برگزاری کارگاه های دخترانه و مادرانه و برگزاری مشاوره برای تمام مقاطع سنی به صورت تخصصی بخش مهمی از برنامه های این کانون است.

 

احمدی با بیان اینکه حتی از راه های دور نیز برای استفاده از برنامه های کانون استقبال داریم یادآور شد: هرچه تنوع کلاس ها برای گروه های مختلف سنی در کانون ها بیشتر باشد قطعا جذب بیشتری هم خواهیم داشت و همین موضوع باعث پرشور تر شدن صف های جماعت در مسجد شده است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه های عام المنفعه و خیریه کانون اشاره کرد و گفت: حضور در منزل نیازمندان و شناسایی این خانواده ها، تهیه بسته های معیشتی، جهیزیه، سیسمونی، از دیگر فعالیت های این کانون است.