قرآن در بستر مسجد تجلی پیدا می کند
قرآن در بستر مسجد تجلي پيدا مي کند
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان قم:

قرآن در بستر مسجد تجلی پیدا می کند

حجت‌الاسلام‌ والمسلمين حيدري با بيان اينکه مسجد موطن قرآن است گفت: قرآن در بستر مسجد تجلي پيدا مي کند.
شناسه خبر : 58960 تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۱:۱۷

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان قم، همایش قاریان و اساتید قرآنی طرح «مسجد، پایگاه قرآن» استان قم امروز (پنجشنبه28 دی ماه) با هدف هم افزایی ظرفیت های قرآنی کانون های فرهنگی هنری مساجد و شناسایی و توجیه قاریان علاقه مند به شرکت در این طرح برگزار شد.

 

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدرضا حیدری در این همایش با بیان اینکه مسجد موطن قرآن است و قرآن در بستر مسجد تجلی پیدا می کند، با اشاره به طرح ملی «مسجد، پایگاه قرآن»، گفت: هدف از این طرح، تلاوت مجلسی قرآن در مساجد است که در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مبنی بر قرآنی کردن مساجد انجام شده است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم ادامه داد: یکی از مطالبات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) تبدیل مساجد به پایگاه های قرآنی است که در راستای تحقق منویات معظم له برنامه ها و طرح های قرآنی از جمله برپایی کرسی تلاوت قرآن کریم در کانون های مساجد کشور در حال برگزاری است.

 

وی افزود: در استان قم نیز با همکاری کانون های فرهنگی هنری و ارکان مساجد، پایگاه های قرآنی راه اندازی شده اند و در راستای اجرای طرح «مسجد، پایگاه قرآن» کرسی های تلاوت قرآن کریم با حضور قاریان برجسته و ممتاز ملی و بین المللی برگزار می شود.

 

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حیدری با اشاره به اینکه مخاطبان این طرح عموم نمازگزاران و اهالی مساجد هستند، گفت: اما در بحث آموزش، تبلیغ و ترویج تمرکز بیشتر روی نوجوانان و جوانان دهه هشتادی و نودی است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم خطاب به اساتید و مربیان حاضر در جلسه تصریح کرد: امیدواریم با حضور شما در مساجد و همچنین اهتمام به تلاوت مجلسی، قرآن از مهجوریت خارج شده و این گفتمان و فرهنگ سازی شکل بگیرد.