اصلی‌ترین وظیفه نمایش، ارتقا سطح اندیشه است
اصلي‌ترين وظيفه نمايش، ارتقا سطح انديشه است
مشاور امور هنری رئیس ستاد کانون های مساجد کشور:

اصلی‌ترین وظیفه نمایش، ارتقا سطح اندیشه است

عالم بخش در گردهمايي گروه‌هاي نمايشي کانون‌هاي مساجد قم گفت: اصلي‌ترين وظيفه نمايش، ارتقا سطح انديشه است و براي گسترش انديشه ديني و اسلامي بين نوجوانان و جوانان بايد از توانايي‌هاي هنر نمايش بهره ببريم.
شناسه خبر : 59264 تاریخ انتشار : ۲ بهمن ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۷:۵۳

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان قم، حسین عالم بخش عصر امروز در گردهمایی گروه های نمایشی کانون های مساجد استان قم  که در محل سالن اجتماعات این ستاد برگزار شد، با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) مبنی بر مردمی شدن تئاتر گفت: تئاتر مسجدی و تقویت و توسعه آن می تواند به عنوان احیاگر هنر در مساجد، نقش بسیار مهمی در مردمی سازی هنر تئاتر و نمایش داشته باشد.

 

مشاور امور هنری رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور ادامه داد: چنانچه در سال های اخیر با تلاش های انجام گرفته تئاتر مسجدی و دینی جای خود را در جامعه بازکرده ولی ما هنوز به آن کیفیت مطلوب و مد نظر نرسیده ایم و باید با قدرت و توان بیشتری در تولید تئاتر دینی با کیفیت بکوشیم.

 

عالم بخش تصریح کرد: تئاتر مسجدی یکی از مهمترین عوامل هویت بخشی به هنر نمایش و بهترین عرصه برای شناسایی، جذب و توانمندسازی هنرمندان متعهد و آگاه مسجدی و انقلابی است.

 

وی تصریح کرد: اصلی‌ترین وظیفه نمایش، ارتقا سطح اندیشه است و برای گسترش اندیشه دینی و اسلامی بین نوجوانان و جوانان باید از توانایی‌های هنر نمایش استفاده کنیم که انتظار می‌رود هنرمندان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با استفاده از این نمایشنامه‌ها بتوانند کارهای ماندگاری ارائه کنند.

 

عالم بخش گفت: اقدامات ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور برای احیاء کارکردهای هنری مساجد و پیوند دوباره مسجد و تئاتر قابل تحسین است و به طور حتم نتایج این اقدامات در ارتقای تئاتر مسجدی بسیار موثر وتاثیرگذار خواهد بود.

 

مشاور امور هنری رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: برگزاری کارگاه آموزشی «مدرسه تئاتر شبستان» و جشنواره ملی «تئاتر شبستان» در کشف استعدادهای هنری بچه های مسجد و توانمندسازی آنها جهت تولید محتواهای مناسب با ارزش های انقلابی و تربیتی نقش مهمی داشته و آثار رسیده به این جشنواره نیز گواه این مطلب است.

 

وی با اشاره به برنامه های نمایشی کانون های مساجد با شعار مسجد، تئاتر، آگاهی گفت: علاوه بر آموزش های مجازی، تاکنون کارگاه های آموزشی حضوری مدرسه تئاتر شبستان توسط اساتید کارگردانی، بازیگری، تئاتر کاغذی و نمایش خلاق به مدت ۲ تا ۳ روزه در 10 استان برگزار شده است که هم افزایی و تولیدات فراوانی را در پی داشته است و امیدواریم با انجام هماهنگی های لازم در سایر استانها نیز این کارگاه‌ها برگزار شود.

 

عالم بخش ادامه داد: همچین برای سهولت دسترسی هنرمندانی که در مناطق محروم و روستاها زندگی می کنند فیلم های آموزشی کوتاه در حال تهیه است تا بتوانند با تلفن همراه خود از این آموزش ها بهره مند شوند.

 

در ادامه این گردهمایی، حاضرین به بیان سوالات خود پرداخته و جلسه به صورت کارگاهی ادامه یافت.