انتقال مفاهیم بلند توحیدی با استفاده از ابزار هنر
انتقال مفاهيم بلند توحيدي با استفاده از ابزار هنر
مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم تاکید کرد:

انتقال مفاهیم بلند توحیدی با استفاده از ابزار هنر

حجت الاسلام والمسلمين حيدري تصريح کرد: هنر بهترين ابزار براي حرکت در مسير انساني است چرا که فلسفه هنر مبتني بر انديشه و فکر است و هنر مي تواند عاقله انساني را صيقل دهد.
شناسه خبر : 59265 تاریخ انتشار : ۲ بهمن ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۸:۰۶

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان قم، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا حیدری عصر امروز در گردهمایی گروه‌های نمایشی کانون‌های مساجد استان قم که در محل سالن اجتماعات این ستاد برگزار شد، گفت: اساس سعادت انسانی و سیر عروج الهی مبتنی بر اندیشه انسانی است؛ انسانی که اندیشه اش در موطن توحیدی قرار گرفته باشد، سیر و سلوک او نیز توحیدی است.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم ادامه داد: زندگی و زیست چنین انسانی  توحیدی، الهی و زلال خواهد بود و اگر اندیشه انسان در غیرموطن الهی قرار گرفته باشد اعمال و گفتارش نیز غیرتوحیدی خواهد بود.

 

وی با بیان اینکه غایت انسان، توحیدی شدن است تصریح کرد: چه خوب است که اندیشه انسان در قرآن منزلگاه داشته باشد و برای حرکت در این مسیر نیازمند ابزار است.

 

حجت الاسلام والمسلمین حیدری ادامه داد: هنر بهترین ابزار برای حرکت در مسیر انسانی است چرا که  فلسفه هنر مبتنی بر اندیشه و فکر است و فکر متاثر از خیال است و هنر می تواند عاقله انسانی را صیقل دهد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم تصریح کرد: می توان مفاهیم بلندپایه توحیدی و اصیل اسلامی را با هنر منتقل کرد و امروز نیازمند استفاده از این ابزار مهم هستیم.

 

وی با بیان اینکه یکی از ابزارهای هنری گیرا و بلیغ تئاتر می باشد، تصریح کرد: تئاتر فرصت مناسبی است تا بتوان یک مفهوم بلند پایه را بوسیله نمایش رقم زد.

 

حجت الاسلام والمسلمین حیدری تاکید کرد: با توجه به حال و هوای امروز جامعه نیازمند این ابزار هستیم تا بتوانیم با اقشار مختلف جامعه صحبت کنیم چراکه هنر می تواند زبان زنده گفتگو بین ما و اقشار مختلف مردم باشد.