برنامه های ستاد کانون های مساجد قم در دهه فجر تشریح شد
برنامه هاي ستاد کانون هاي مساجد قم در دهه فجر تشريح شد

برنامه های ستاد کانون های مساجد قم در دهه فجر تشریح شد

رئيس کميته مساجد ستاد بزرگداشت دهه فجر استان قم برنامه هاي ستاد کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان قم در دهه فجر را تشريح کرد.
شناسه خبر : 59869 تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۲:۰۸

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان قم، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا حیدری با تبریک فرا رسیدن ایام دهه فجر انقلاب اسلامی با اشاره به نقش مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: مسجد اصل اساسی شکل گیری انقلاب بوده و دهه فجر لیله القدر انقلاب محسوب می شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم در ادامه با اشاره به برنامه های کمیته مساجد ستاد بزرگداشت دهه فجر گفت: ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم با همکاری دفتر تبلیغات اسلامی، اداره کل تبلیغات اسلامی، سازمان فرهنگی هنری شهرداری، بسیج و حوزه علمیه برنامه های مختلفی را برای این ایام تدارک دیده است.

 

رئیس کمیته مساجد ستاد بزرگداشت دهه فجر استان قم با اشاره به برخی از این برنامه ها که با محوریت کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم برگزار می شود، افزود: برگزاری 12 محفل انس با قرآن در قالب کاروان قرآنی انقلاب در 12 مسجد از جمله این برنامه هاست.

وی ادامه داد: این کاروان ها شامل گروه تواشیح، قاری قرآن، حافظ قرآن و مجری به همراه تبرکی آستان مقدس امامزاده موسی مبرقع (ع)، با همکاری این آستان مقدس در ایام دهه فجر در مساجد مناطق مختلف قم حاضر می شوند.

 

حجت الاسلام والمسلمین حیدری با اشاره به طراحی عملیات های فرهنگی و هنری توسط کادر نوجوان، برپایی ایستگاه صلواتی، برگزاری جشن و مراسمات در مساجد، نور افشانی ، آذین بندی مساجد و محلات و بازدید از خانواده شهدا، توسط کانون‌های مساجد گفت: اعزام گروه های سرود و نمایش از مساجد در ایستگاه های انقلاب با محوریت کادر نوجوان کانون های مساجد را از دیگر برنامه های این ایام است.

 

وی ادامه داد: تجلیل از خانواده‌های شهدای مدافع حرم و انقلاب و همچنین خانواده‌های شهدایی که ناشناخته مانده‌اند از دیگر برنامه‌های کانون های فرهنگی هنری مساجد در دهه فجر است. همچنین خانه این شهدا تزئین می شود.
 

مسئول ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان قم عنوان کرد: برپایی ایستگاه‌های فرهنگی در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن را در دست اقدام داریم. در این غرفه‌ها علاوه بر خدمات فرهنگی برنامه‌های مشاوره و پاسخ به سوالات جوانان نیز دایر خواهد بود.
 

رئیس کمیته مساجد ستاد بزرگداشت دهه فجر استان قم همچنین به اعزام مبلغ و مربی به مساجد خبر داد و گفت: این افراد با 20 حکم از سوی دفتر تبلیغات اسلامی  به مساجد اعزام می شوند.


وی افزود: برگزاری جلسات بررسی و ارائه راهکارهای مقابله با آسیب‌های اجتماعی با رویکرد فضای مجازی، پرسمان انقلاب اسلامی و پاسخ به شبهات جوانان در مساجد از برنامه‌های دیگر ما در مساجد است.