اجرای طرح «باشگاه بچه‌های مسجد» در استان قم
اجراي طرح «باشگاه بچه‌هاي مسجد» در استان قم

اجرای طرح «باشگاه بچه‌های مسجد» در استان قم

حجت الاسلام والمسلمين حيدري با اشاره به اجراي طرح «باشگاه بچه‌هاي مسجد» در استان قم گفت: از هفتم بهمن‌ماه اجراي اين طرح آغاز و تا جمعه ۱۱ اسفند سال جاري ادامه دارد.
شناسه خبر : 60271 تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۲:۱۷

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان قم، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا حیدری، اظهار کرد: ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در نظر دارد با اجرای طرح باشگاه بچه‌های مسجد «یاوران مسجد» اقدام به ایجاد و توسعه شبکه مدیران، کارکنان، کانون‌های معین و فعالان مسجدی با رویکرد جذب نوجوانان و جوانان به کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کند و در واقع به تشکیل حلقه‌های میانی در سطح مساجد کمک کند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم با بیان اینکه این طرح با رویکرد جذب نوجوانان و جوانان به کانون‌های مساجد اجرا می‌شود، افزود: افزایش تعداد اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، افزایش تعداد کانون‌ها در سطح کشور، زمینه‌سازی برای پیوند شبکه کانون‌های مساجد با نهاد خانواده، مدارس و مراکز آموزشی، اجتماعی و فرهنگی و همچنین فراهم کردن بستری برای ارائه خدمت به بچه‌های مسجد از جمله اهداف این طرح ملی است.

 

وی با اشاره به اینکه کانون‌ها می‌توانند از طریق ثبت‌نام عضو در سامانه، تکمیل مشخصات فردی اعضا و افزایش اعضا در قرعه‌کشی شرکت کنند، اعضای کانون‌های مساجد استان با کسب حداقل ۵۰ امتیاز در هفته می‌توانند در قرعه کشی شرکت کرده و از جوایزی نظیر لپ‌تاب، کمک هزینه سفر به مشهد مقدس به مبلغ 20 میلیون ریال و غیره بهره‌مند شوند.

 

حجت الاسلام والمسلمين حيدري با بیان اینکه علاوه بر جوایز کشوری طرح، جوایز دیگری ویژه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم در نظر گرفته شده است، افزود: بسته جوایز به مبلغ 5 میلیون ریال، 3 دستگاه فوتبال دستی و بلیط مجموعه تفریحی آب و تاب از جوایزی است که به کانون های مساجد استان قم که بالاترین عضو را در سامانه ثبت کنند، اهدا می شود.

 

وی زمان اجرای طرح باشگاه بچه‌های مسجد را ۷ بهمن تا ۱۱ اسفند سال ۱۴۰۲ ذکر و بیان کرد: طرح باشگاه بچه‌های مسجد در سه سطح «ستادهای استانی»، «سطح کانونی» و«اعضای کانون‌ها» اجرا می‌شود که سطح کانونی شامل «کانون‌های راهبر»، «کانون‌های معین» و «کانون‌های هم‌گروه»  است.

 

حجت الاسلام والمسلمين حيدري با بیان اینکه قرعه‌کشی در سطوح کانونی و اعضا به صورت هفتگی انجام می‌شود، افزود: شرط ورود به قرعه‌کشی، کسب حداقل امتیاز در هر هفته بوده و نتایج قرعه‌کشی یکشنبه هر هفته از طریق سایت بچه‌های مسجد اطلاع‌رسانی و جوایزی اهدا می‌شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم گفت: امیدواریم با همکاری و همراهی مجموعه ستاد و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، شاهد افزایش کیفی و کمی کانون‌ها و همچنین اعضای کانون‌های مساجد استان باشیم.