تقویت روحیه انقلابی در بین نسل جدید، رسالت مهم کانون های مساجد است
تقويت روحيه انقلابي در بين نسل جديد، رسالت مهم کانون هاي مساجد است
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

تقویت روحیه انقلابی در بین نسل جدید، رسالت مهم کانون های مساجد است

آيت الله فقيهي تصريح کرد: يکي از مهم ترين رسالت هاي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد در شرايط فعلي، تلاش در جهت تقويت روحيه انقلابي در بين نسل جديد است.
شناسه خبر : 60823 تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۸:۲۱

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان قم، آیت الله محسن فقیهی ضمن تبریک سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد گفت: امام خمینی(ره) می فرمود، مساجد سنگر است و باید این سنگرها را پر کرد و لذا به نظر بنده، یکی از مهم ترین سنگرهای جامعه در عرصه دفاع از ارزش ها و ترویج معارف نورانی قرآن و اهل بیت(ع) همین مساجد هستند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: مساجد از صدر اسلام تاکنون جایگاه بسیار رفیعی در تحولات جامعه اسلامی و ایمانی داشته اند هر چند که در برخی برهه ها به دلایلی از این اهمیت متأسفانه کاسته شده است که باید چرایی این مساله به درستی تبیین و تحلیل شود.

وی همچنین به اهمیت وظیفه کانون های فرهنگی هنری مساجد در راستای مباحث تربیتی نسل جدید اشاره کرد و گفت: با رویکرد و نگاه توحیدی باید به تربیت جوانان و نوجوانان همت گماشت که قطعاً در این صورت شاهد تقویت روحیه انقلابی و جهادی در بین نسل جدید خواهیم بود.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم ادامه داد: کانون های فرهنگی هنری مساجد در کنار بسیج و دیگر تشکل های فرهنگی با اجرای برنامه های متنوع و موثر در حوزه های مختلف آموزشی، فرهنگی، اجتماعی، هنری و ورزشی باید به دنبال جذب حداکثری نوجوانان و جوانان به مسجد باشند و این محیط مقدس را برای تربیت نسل جوان مهیا نمایند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: یکی از مهم ترین رسالت های کانون های مساجد در شرایط فعلی، تلاش در جهت تقویت روحیه انقلابی در بین نسل جدید است.

وی ادامه داد: به لطف الهی و به برکت انقلاب اسلامی و نهضت حضرت امام (ره) و هدایت های رهبر معظم انقلاب ما امروز ظرفیت بسیار خوبی در سطح مساجد کشور داریم که اگر بتوانیم از این ظرفیت حداکثر بهره برداری را داشته باشیم قطعاً گام های بسیار مهم و استواری در مسیر فعالیت های فرهنگی و تربیتی و اجتماعی برداشته ایم و از آن سو باعث خنثی سازی توطئه های شوم دشمنان در قبال نسل جدید شده ایم.

آیت الله فقیهی یادآور شد: اصلی ترین کارکرد مسجد، تربیت انسان به عنوان بنده خداست و در دستگاه عبودیت این انسان سازی بسیار حائز اهمیت است و لذا فعالیت کانون های مساجد نیز در همین راستا باید ارزیابی شود.

وی افزود: ما باید بتوانیم به برکت مسجد و با محوریت فعالیت های مسجدی، انسان موحد و مؤمنی تربیت کنیم که با روحیه انقلابی و جهادی به دنبال خدمت به مردم و گره گشایی از مشکلات آن ها در عرصه های مختلف باشد.